Home » آموزش ساخت افزونه وردپرس » آموزش ساخت افزونه اختصاصی برای وردپرس

آموزش ساخت افزونه اختصاصی برای وردپرس

آموزش ساخت افزونه اختصاصی در وردپرس

آموزش ساخت افزونه اختصاصی برای وردپرس

افزونه اختصاصی چیست؟

امروز مدیران سایت ها دیگر با افزونه کاملآ در ارتباط هستند و می دانند که افزونه چیست و هر افزونه چه کاربردی دارد.این بار ما می خواهیم با دوستان یک افزونه اختصاصی برای سایت خودمان بنویسیم و برای کاربرانی که دوست دارند افزونه بنویسند هم قرار دهیم.ما در میهن وردپرس در بیشتر اوقات کد ها و متغیر های را به شما عزیزان آموزش می دادیم که باید متغیر و کد های آن را در functions.php قالب کپی کند و تا فعال شود و در ضمن افزونه ها جدا از قالب ها فعالیت میکنند. پس بهتره که افزونه ای بسازیم که تا همه کد ها را به جای functions.php معرفی کند و دیگر نگران تغییر کد های قالب سایتمان در صورت تغییر دادن قالب وردپرس نباشیم.

 

آموزش ساخت افزونه شروع می شود :

برای شروع ساخت افزونه باید یک پوشه و یا یک فولدر جدید در کامپیوتر خود بسازید و در آن یک فایل با پسوند PHP هم بسازید تا در آن افزونه خود را بسازیم. بعد از ساخت یک پوشه و فایل PHP به داخل فایل PHP رفته و کد های زیر را در آن قرار دهید :

<?php
/*
Plugin Name: نام افزونه شما مثلا افزونه کاربران ۲۰اسکریپت
Description: توضیحاتی در مورد افزونه
*/

(در این قسمت کد هایی که دوست دارید باشند رو کپی کنید. هر کد وردپرسی که دوست دارید.)

?>

بعد از نوشتن کد ها آن پوشه را که فایل PHP در آن وجود دارد ZIP و یا فشرده کنید و در قسمت پلاگین هاست خود آن را اکسترکت کنید تا افزونه شما اجرا شود. آموزش نصب افزونه در وردپرس

امیدوارم که این آموزش برای شما مفید باشد 🙂

نوشته آموزش ساخت افزونه اختصاصی برای وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *