Home » برنامه نویسی » قیمت پروژه های برنامه نویسی

قیمت پروژه های برنامه نویسی

چند سری کاربران در مورد قیمت پروژه های برنامه نویسی ازم سوال پرسیدند و میخواستند بدونند اگر پروژه ای رو خواستن انجام بدند باید چطور قیمت گذاری کنند. در این مقاله میخواهم در مورد این صحبت کنم که قیمت پروژه های برنامه نویسی چطور محاسبه می شود و ما باید چطور به کارفرما قیمت دهیم. پس اگر میخواهید بدونید یک پروژه برنامه نویسی چطور قیمت گذاری می شود این مقاله رو انتها انتها مطالعه کنید.

قیمت پروژه های برنامه نویسی

قیمت پروژه های برنامه نویسی

قبلا در سایت مقاله با عنوان دستمزد ساعتی برنامه نویس منتشر کردیم و در مورد دستمزد یک برنامه نویس صحبت کردیم. حالا چرا این مقاله رو معرفی کردم و پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید چون وقتی شما بدونید یک برنامه نویس برای هر ساعت فعالیت و کد زدن چه مقدار هزینه دریافت می کند تا حدودی می توانید قیمت پروژه های برنامه نویسی رو حدس بزنید.

در مقاله دستمزد ساعتی برنامه نویس گفتیم که یک برنامه نویس در ایران بر اساس تعرفه ای که سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اعلام کرده است باید حقوقی بین ۱۵۹ تا ۲۱۲ هزار تومان برای یک ساعت کار برنامه نویسی دریافت کند. اما بر اساس واقعیت چیزی که خودمون حساب کردیم معمولا ساعتی حدود ۱۵ تا ۷۰ هزار تومان دستمزد دریافت میکنند. پس ما متوجه شدیم یک راه برای محاسبه قیمت پروژه های برنامه نویسی ، محاسبه ساعت هایی است که برای این پروژه زحمت کشیده ایم.
مثلا شما یک پروژه کتابخونه نوشته اید مثلا شما برای آنالیز و نوشتن و دیباگ کردن این پروژه برنامه نویسی حدود ۱۵۰ ساعت کار مفید انجام داده اید. بر اساس چیزی که در بازار وجود دارد باید برای این پروژه مبلغی بین ۲٫۲۵۰٫۰۰۰ تومان تا ۱۰٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان هزینه دریافت کنید. (این پروژه برنامه نویسی نسبتا بزرگ بود) یا مثلا شما برای نوشتن یک پروژه برنامه نویسی کوچک ۴۰ ساعت وقت صرف می کنید هزینه ردیافتی شما برای این پروژه مبلغی بین ۶۰۰٫۰۰۰ تا ۲٫۸۰۰٫۰۰۰ تومان است. 

این اولین روش برای محاسبه قیمت پروژه های برنامه نویسی است. یه روش دیگر که در بین برنامه نویس های ایرانی بیشتر رواج دارد بر اساس درخواست کارفرما می باشد. مثلا برای نوشتن یک سایت معمولی باید ۳ میلیون دریافت کرد و اگر بخش های بیشتری بخواد بر اساس آن درخواست مبلغ اضافه می شود. در این روش نمی توان به هیچ عنوان چیزی رو محاسبه کرد و گفت چه مقدار است چون هر کسی تعرفه بخصوص خودش را دارد. مثلا همین کتابخونه رو یک شرکت بزرگ بنویسید احتمالا بالای ۵۰ میلیون بگیرد ولی همینو یک شخص به صورت فریلنسری بگیرید شاید با ۳ ۴ میلیون هم انجام دهد. پس این مقدار دستمزد بستگی به شهر، شرکت و خیلی عوامل دیگر دارد. 

برای اینکه بدونید قیمت پروژه های برنامه نویسی چطور محاسبه می شود باید کار زیاد انجام بدید بعد از یک مدت دستتون میاد که برای یک پروژه چطور قیمت بدید. این نکته رو هم فراموش نکنید پیشنهاد میکنم اگر اول کار هستید مشکلی ندارد اگر با هزینه پایین پروژه بگیرید چون هم با تجربه تر می شوید هم رزومه خوبی برای خود دست و پا می کنید. اما اگر شما رزومه خوبی دارید و واقعا تجربه دارید قیمت خیلی پایین ندید چون خود کارفرما هم شک می کند و ترس دارد نکنه اینکه قیمت پایین داده، پروژه رو بد و سطح پایین انجام میدهد. 

پیشنهاد میکنم حتما مقاله حداقل دستمزد برنامه نویس رو مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *