Home » jquery » مدت زمان یادگیری جی کوئری

مدت زمان یادگیری جی کوئری

معمولا ابتدا در مورد یک زبان برنامه نویسی، فریم ورک یا … در یک مقاله جدا توضیحاتی ارائه میدهیم و در مقاله دیگر مدت زمان یادگیری آن رو مورد بررسی قرار میدهیم. در مقاله ای کامل گفتیم جی کوئری چیست، حال در این مقاله میخواهیم در مورد مدت زمان یادگیری جی کوئری صحبت کنیم و زمان لازم برای یادگیری جی کوئری رو مورد بررسی قرار دهیم.

مدت زمان یادگیری جی کوئری

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

جی کوئری چیست

حتما در مقاله جاوااسکریپت چیست متوجه شدید که زبان اسکریپتی جاوااسکریپت چیست و کامل با این زبان آشنا شدید. جی کوئری یک کتابخانه فوق العاده معروف و پرکاربرد از زبان جاوااسکریپت است. که معمولا برای ساده سازی نوشتن اسکریپت های سمت مشتری در html استفاده می شود. پیشنهاد میکنم حتما مقاله جی کوئری چیست رو مطالعه کنید.

در چه مدت می شود جی کوئری رو یاد گرفت؟

مدت زمان یادگیری جی کوئری

چون جی کوئری یک کتابخانه از زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت است پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت رو هم مطالعه کنید. برای یادگیری جی کوئری باید دو چیز رو در نظر بگیریم آیا جاوااسکریپت بلد هستیم یا نه، بعد به سراغ مدت زمان یادگیری جی کوئری برویم. معمولا کسی که با جاوااسکریپت کار کرده، وقتی بخواهد بره سمت جی کوئری تا حدودی کار آسانتری دارد. 

شما میتوانید با تسلط بر جی کوئری، کارهایی که زمان بیشتری نیاز دارد تا با جاوااسکریپت نوشته شود با جی کوئری سریعتر و ساده تر بنویسید. مثل بقیه زبان ها و فریم ورک معمولا سه سطح دارد مدت زمان یادگیری جی کوئری که هر سه سطح رو مورد بررسی قرار میدهیم.

 یادگیری مقدماتی جی کوئری: 

معمولا برای اینکه با مقدمات جی کوئری آشنا شوید و بتوانید پروژه های کوچیک رو بنویسید باید نزدیک ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت وقت بذارید. ۱۰ ساعت برای یادگیری و آموزش جی کوئری و مابقی هم برای تمرین جی کوئری، مثل مقالات قبل باز میگم تمرین اصلیترین رکن یادگیری یک زبان برنامه نویسی یا فریم ورک است.

 یادگیری متوسطه جی کوئری: 

بعد از اینکه دوره مقدماتی رو گذرونید و خواستید یک ذره بیشتر به جی کوئری مسلط شوید باید وقت بیشتری بذارید. باید حداقل ۳۰۰ تا ۵۰۰ ساعت وقت مفید بذارید. ۳۰ ساعت برای یادگیری و آموزش جی کوئری و مابقی هم برای تمرین. شاید بپرسید چرا اینقد زمان برای تمرین اختصاص میدهید. چون بدون تمرین هیچ اتفاقی نمی افتد. پس تا میتوانید تمرین کنید و پیشنهاد میکنم بیشتر از این وقت که ما تعیین کردیم تمرین کنید.

 یادگیری پیشرفته جی کوئری: 

بعضی ها دوست دارند پا رو فراتر بذارند و تا سطح پیشرفته بروند. برای اینکه در جی کوئری، حرفه ای شوید باید حداقل ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت وقت مفید بذارید. که معمولا حداقل ۱۰۰ ساعت برای یادگیری و آموزش جی کوئری است و مابقی هم برای تمرین جی کوئری، البته باید تمرین خیلی بیشتر از این زمان ها باشد. 

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری جی کوئری است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *