Home » برنامه نویسی » به راستی، ما مهندسیم؟!!

به راستی، ما مهندسیم؟!!

پنجم اسفند هر سال در تقویم شمسی ایرانی به ‌نام «روز مهندس» معرفی شده ‌است. این روز که به‌منظور گرامیداشت یاد «خواجه‌نصیرالدین طوسی» با این نام شناخته می‌شود، بعد از ۱۶ آذر محبوب‌ترین روز در جامعه‌ی دانشگاهی ایران است و انبوهی از پیام‌های تبریک در آن رد‌و‌بدل می‌شود.
سورس ایران هم می‌خواهد به‌شیوه‌ی خود این روز را تبریک بگوید و اصلی‌ترین نیازهای مورد‌نیاز یک مهندس امروزی را فارغ از رشته و گرایش معرفی کند. پیشنهادهای جالبی برایتان تدارک دیده‌ایم.

روز مهندس

امروز وقتی به محل کار امدم و تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی رو باز کردم که چند مطلب به اشتراک بذارم (مطالب آموزشی) دیدم تعدادی پیام با عنوان “مهندس روزت مبارک” دریافت کردم و خیلی ها این روز رو بهم تبریک گفته بودند. از انواع جملات و عبارات قلمبه سلمبه گرفته تا جملات ساده و خودمونی، وقتی تعدادی رو خوندم یه ذره به فکر فرو رفته ام و این عنوان تو ذهنم شکل گرفت: به راستی، ما مهندسیم؟!! 

اگر به بچگیتون رجوع کنید اکثرا می خواستیم دکتر یا مهندس شویم! ( خودم بیشتر دوست داشتم معلم ریاضی بشم ? ) خیلی از ما هم آخرش مهندس شدیم. اما فقط اسماَ مهندسیم یا واقعا در حد و اندازه یک مهندس پر بار و با سواد، اطلاعات داریم. اگر بخواهیم مهندس رو تعریف کنیم می توانیم به جمله زیبا دکتر مهدی بهادری‌نژاد استاد دانشگاه شریف اشاره کنیم: مهندس یک آراینده، آفریننده و سازنده است. مهندس تعریف پیش‌پا افتاده‌تر دیگری نیز دارد. مهندس کسی است که با به کار بردن دانش، علوم و به ویژه ریاضی و بالاخره خلاقیت خود راه‌حل‌هایی برای حل مسایل فنی ارائه می‌دهد.

امروزه خیلی از مهندسین (اینجا منظورم بچه های کامپیوتر هستش) مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا حتی دکتر گرفتند اما در انتها یا بیکار هستند یا اگر کار میکنند غیر مرتبط هستش، تعدادی هم از همین مهندسین نهایتا یک کافی نت زدند و دارند کارهای خیلی پیش پا افتاده ای رو انجام میدند. اما واقعا چرا اینجور است. چرا خیلی از فارغ التحصیل های کامپیوتر یا هر رشته دیگری به چنین روزی دچار شده اند. واقعا چرا اینجور شده است. 

حال میخوام ببینم یک مهندس (هر رشته ای) باید چه خصوصیات و ویژگی های داشته باشد تا بتوان او را مهندس خطاب کرد:

اولین و مهترین ویژگی یک مهندس، داشتن تخصص و مهارت است. وقتی اسم مهندس رو میاریم یعنی یک شخص با تخصص و مهارت رو صدا میزنیم. پس فقط داشتن تحصیلات آکادمی کافی نیست، مهندس علاوه بر تحصیلات آکادمی باید تخصص و مهارت داشته باشد. 

چگونه تخصص برنامه نویسی کسب کنیم

به راستی، ما مهندسیم؟!!

با این توضیحاتی که ارائه دادیم آیا ما مهندسیم؟، اگر شما تخصص و مهارتی دارید که در بازار کار به کسب درآمد ختم می شود، به شما این روز را تبریک می گویم.

اما اگر هنوز هیچ تخصص و مهارتی نداریم باید چه کنیم که اولا دانش کسب کنیم و این دانش را به مهارت و تخصص تبدیل نمایم و در نهایت از این تخصص و مهارت کسب درآمد کنیم.

این چیزی که الان میخوام در موردش حرف بزنم شاید دیدی به بقیه رشته های مهندسی دهد اما رو من با بچه های علوم کامپیوتر و آی تی و تمام کسانی است که میخواهند وارد حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت شوند.

شاید چندین سال از زندگیتون رو صرف گرفتن مدرک کردید اما هیچ تخصص و مهارتی ندارید و هیچ کاریم پیدا نکردید یا اصلا کارتون رو دوست ندارید یا مرتبط نیست. دوستان باید قبول کنید این وقتی که گذاشتید رفته و دیگه بر نمیگرده، اما مهم الان و آینده شما هسش. اگر بگید چون من چندین سال وقت گذاشتم و درس خوندم هیچ اتفافی نمیفته براتون. ما باید مسئولیت تمام این اتفاقات را پذیرا باشیم میتوانیم راحتر تصمیم بگیریم.

توجه: اون تعدادی از دوستان که اعتقاد دارند دولت باید فکری به حال این اشخاص کند، من حرفشون رو کاملا قبول دارم اما اگر بگیم تقصیر دولت هستش آیا ما صاحب کار می شویم؟، دوستان اگر الان کسی به فکر ما نیست باید خودمون دست به کار بشیم و اقدام کنیم و چاره ای بیندیشیم.

چطور تخصص کسب کنیم؟

چطور تخصص کسب کنیم؟

بر اساس این چیزی که ما تحقیق کردیم و استخدامی های که روزانه در سطح اینترنت انتشار پیدا میکند، حوزه فناوری و کامپیوتر به شدت با کمبود نیرو متخصص برنامه نویسی، طراحی سایت و کارشناس پایگاه داده مواجعه هستیم. حال ما میتوانیم با کسب تخصص و مهارت برنامه نویسی، طراحی سایت و پایگاه داده وارد بازار کار شویم. 

گروه آموزشی سورس ایران در راستای مهارت ورزی و تربیت نیروی متخصص برای ورود به بازار کار، پکیج های آموزشی برنامه نویسی، طراحی سایت و پایگاه داده تولید نموده است. که از این بسته ها ۱۰۰ ها کاربر استفاده کرده و پس از کسب تخصص و مهارت، وارد بازار کار شده اند. 

گروه آموزشی ما به حدی به این بسته های آموزشی اعتقاد دارد که علاوه بر استقبال کاربران از این بسته ها، از هر دوره بین ۱۰ تا ۲۰ جلسه اول را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است که با دیدن این جلسات به راحتی بتوانند با محتوایات بسته ها و کیفیت آنها آشنا شوند. 

 اگر میخواهید جلسات رایگان این بسته ها رو دانلود کنید میتوانید به صفحه جلسات رایگان پکیج های ورود به بازار کار مراجعه کنید.

همین جلسات رایگان هم به شما مسیر رو نشون میدهد.

اگر میخواهید پکیج های آموزشی جهت ورود به بازار کار رو ببینید و با سرفصل های آن ها آشنا شوید میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

 پکیج های ورود به بازار کار  و کسب تخصص

ناپلئون هیل:
بهترین زمان برای شروع کار، همین الان است.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *