Home » آموزش برنامه نویسی » مدت زمان یادگیری پایتون

مدت زمان یادگیری پایتون

بعد از اینکه مقاله پایتون چیست رو در سایت منتشر کردیم حال به سراغ بررسی مدت زمان یادگیری پایتون رفته ایم و میخواهیم مدت زمان یادگیری این زبان برنامه نویسی رو مورد بررسی قرار دهیم. پس پیشنهاد میکنم حتما این مقاله رو تا انتها دنبال کنید.

مدت زمان یادگیری پایتون

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

پایتون چیست

پایتون یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و قدرتمند، که توسط خودوفان روسوم هلندی در سال ۱۹۹۱ طراحی شده است. پایتون یک زبان اسکریپتی و بسیار قدرتمند و گسترده هستش و این روزها می توانید آثاری از نفوذش رو تقریبا همه جا ببینید. پایتون در دنیا به شدت همه گیر شده است. زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان شی گرا است و از ویژگی های پیشرفته شی گرایی مثل : وراثت، چندشکلی، سربار گزاری عملگر و . . . پشتیبانی میکند. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با زبان برنامه نویسی پایتون حتما مقاله پایتون چیست رو مطالعه نمایید.

مدت زمان یادگیری پایتون

مثل بقیه مقالات در این حوزه برای بررسی مدت زمان یادگیری پایتون باید باز سه سطح رو در نظر بگیریم تا میزان و مدت زمان یادگیری پایتون دستمون بیاد. مدت زمان یادگیری پایتون هم تقریبا شبیه به زبان php می باشد. و میتوان گفت در همان حدود نیاز به وقت گذاشتن برای یادگیری دارد.

یادگیری مقدماتی پایتون :

اگر بخواهیم با زبان برنامه نویسی پایتون در حد مقدماتی آشنا شویم و برنامه های کوچیک و ساده رو بنویسیم باید تقریبا ۹۰ ساعت وقت مفید صرف کنیم. که ۱۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی پایتون و ۸۰ ساعت هم برای تمرین این زبان، تا با مقدمات آن آشنا شویم.

یادگیری متوسطه پایتون :

اگر خواستیم مینی پروژه با این زبان برنامه نویسی بنویسیم باید مطالب بیشتری فرا بگیریم و تا حدودی بیشتر وقت بذاریم. معمولا برای یادگیری در این حد باید ۳۰۰ ساعت وقت مفید بذاریم. که معمولا ۲۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی پایتون و ۲۸۰ ساعت هم برای تمرین لازم داریم تا با بتوانیم مینی پروژه بنویسیم و بتوانی با پروژه های بزرگ کار کنیم.

یادگیری پیشرفته پایتون :

اگر میخواهید کمر بند مشکلی پایتون رو بگیرید و پروژه بزرگ و شرکتی رو بنویسید باید خیلی بیشتر وقت بذارید. برای اینکه در این حوزه خبره شوید باید حداقل ۱۲۰۰ ساعت وقت مفید صرف کنید. که ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت در جهت یادگیری و آموزش برنامه نویسی پایتون و مابقی وقت برای تمرین این زبان برنامه نویسی، تا در این زبان به صورت حرفه ای شوید.

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری برنامه نویسی پایتون است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *