Home » آموزش » ایجاد محدودیت در تعداد حروف دیدگاه های وردپرس

ایجاد محدودیت در تعداد حروف دیدگاه های وردپرس

وجود فرم ارسال دیدگاه ها در سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک قابلیت بسیار ارزشمند برای افزایش تعامل شما با کاربران است . توسط این فرم کاربران قادر خواهند بود که نظر خود را درباره مطالب شما بیان کرده و شما را از خواسته های خود آگاه کنند . اما باید به این نکته اذعان کرد که بسیاری از دیدگاه های ارسالی کاربران که تعداد حروف آن ها از یک مقدار مشخص کمتر و یا از یک مقدار مشخص دیگر ، بیشتر است ، به درد شما نمی خورد و در اکثر مواقع صرفا برای دریافت بک لینک از سایت شما به سایت نویسنده دیدگاه فرستاده می شود .

 

در این مطلب دو روش را برای ایجاد محدودیت در تعداد حروف دیدگاه های ارسالی کاربران به شما معرفی خواهیم کرد . به این معنا که مثلا دیدگاه هایی که تعداد کاراکتر های آن ها از ۶۰ حرف کمتر و یا از ۵۰۰۰ حرف بیشتر بود در سایت ثبت نشده و به کاربر برای اصلاح آن هشدار داده شود . در ادامه مطلب همراه ما باشید .

 

چرا تعداد حروف مجاز دیدگاه ها را محدود کنیم ؟

با توجه به تجربه ها و آزمایشات مختلف مشخص شده است که دیدگاه هایی که تعداد کاراکترهای آن ها بین ۶۰ تا ۵۰۰۰ کاراکتر است ، مفید ترین دیدگاه ها محسوب می شوند .

 

احتمالا شما هم متوجه شده اید که اکثر دیدگاه های تک کلمه ای ، به هیچ عنوان مفید نیستند (منظور از مفید بودن ، تاثیر مثبت آن بر روی دیگر کاربران و یا افزایش رتبه در موتور های جستجو است) ، تعداد زیادی از این نوع دیدگاه ها صرفا برای بک لینک در سایت شما ثبت می شوند و نویسنده دیدگاه بدون دیدن محتوای شما اقدام به ارسال آن ها می کند .

 

همچنین این موضوع در دیدگاه های با بالای ۵۰۰۰ حرف نیز صدق می کند ، در این نوع دیدگاه ها ، نویسنده دیدگاه اکثر اوقات توضیحات غیر مرتبط با مطلب شما را برایتان ارسال کرده و در واقع با توجه به طول زیاد دیدگاه ، به نوعی شما را مجاب می کند که دیدگاه او را تایید کنید .

 

پس با ایجاد محدودیت در تعداد کاراکتر های مجاز دیدگاه ها ، کیفیت این بخش کارآمد و ضروری وب سایت خود را چند برابر خواهید کرد

 

ایجاد محدودیت با استفاده از فایل functions.php

 

این روش مناسب برای کاربرانی است که با کار کردن با کدها مشکلی نداشته و از آن لذت می برند . در این روش ما یک فیلتر را برای تابع preprocess_comment اعمال کرده و با استفاده از آن طول دیدگاه ها را با مقادیر مورد نظر خود مقایسه می کنیم .

برای این کار کافی است کد زیر را کپی کرده و آن را در فایل functions.php قالب خود قرار دهید :

 

add_filter( 'preprocess_comment', 'wpb_preprocess_comment' );

function wpb_preprocess_comment($comment) {
    if ( strlen( $comment['comment_content'] ) > 5000 ) {
        wp_die('دیدگاه شما بسیار طولانی است ، حد اکثر طول دیدگاه باید ۵۰۰۰ کاراکتر باشد .');
    }
if ( strlen( $comment['comment_content'] ) < 60 ) {
        wp_die('دیدگاه شما کوتاه است ، حداقل طول دیدگاه باید ۶۰ کاراکتر باشد .');
    }
    return $comment;
}

 

موفق باشید.

این نوشته ایجاد محدودیت در تعداد حروف دیدگاه های وردپرس برای اولین بار در بیست اسکریپت منتشر شده است.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *