Home » رپورتاژ آگهی » پالم جمیرا جزیره مصنوعی در دبی

پالم جمیرا جزیره مصنوعی در دبی

دبی یکی از شهرهای زیبا و دیدنی امارات است که چندین جزیره مصنوعی شگفت‌انگیز در آن ساخته شده است. یکی از زیباترین و خارق‌العاده‌ترین جزایر مصنوعی این شهر، جزیره پالم جمیرا نام دارد. این جزیره شبیه نخل بوده و سراسر شگفتی و حیرت است.
از دلایل ساخت این جزایر می‌توان به ایجاد مکان‌های توریستی و جذب گردشگر بیشتر اشاره کرد. اگر قصد سفر به دبی و بازدید از این مکان زیبا را دارید می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی با پرواز تهران دبی به این شهر سفر کرده و بهترین لحظه‌ها را برای خود رقم بزنید. ما در این مطلب شما را با جزیره خاص و منحصربه‌فرد پالم جمیرا آشنا خواهیم کرد تا در سفر آتی خود حتما از این مکان نیز بازدید داشته باشید.

پالم جمیرا جزیره مصنوعی در دبی

جزیره پالم جمیرا

پالم جمیرا که به زبان فارسی نخل جمیرا خوانده می‌شود یک جزیره مصنوعی واقع در سواحل خلیج فارس و شهر دبی است. این مکان با طراحی خاص شبیه درخت نخل، از زیبایی خارق‌العاده‌ای برخوردار بوده و هفتمین جزیره مصنوعی جهان به‌شمار می‌رود. پالم جمیرا با وسعتی به مساحت ۵ کیلومتر در ۵ کیلومتر ساخته شده و توانسته است خط ساحلی دبی را حدود ۵۲۰ کیلومتر افزایش دهد.

این جزیره از امکانات رفاهی فراوان و مکان‌های تفریحی و گردشگری متعددی برخوردار است و مراکز خرید لوکس و هتل‌هایی با خدمات ویژه در آن بنا شده‌اند. این امکانات به همراه پارک‌های آبی و باشگاه‌های مخصوص تفریحات شب، موجب شده تا جزیره نخل جمیرا مقصد اکثر گردشگران دبی شود.

ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز و سال ۲۰۰۸ به پایان رسید. این نخل عظیم‌الجثه‌ از یک بدنه یا ساقه و ۱۷ شاخه تشکیل می‌شود که یک هلال در بالای آن نیز طراحی شده است. تونل ساخته شده در زیر آب، جمیرای مصنوعی را به سواحل موج شکن وصل می‌کند.

 

دلیل ساخت جزیره مصنوعی پالم جمیرا

همانطور که می‌دانید دبی یک کشور نفت خیز است و تمام سرمایه خود را از فروش نفت و گاز کسب می‌کند. با توجه به ثابت نماندن میزان ذخایر نفت و گاز در این کشور و احتمال به پایان رسیدن این منابع طبیعی، متفکران و مسئولان دبی به برنامه‌ریزی برای کسب درآمد از راه جذب توریست پرداخته و موفق نیز شدند.
با وجود هزینه‌های هنگفتی که برای ساخت جزایر مصنوعی انجام شد ولی از شواهد امر پیداست که این اقدام امیران دبی بی نتیجه نمانده و دبی قطب گردشگری امارات و حتی جهان محسوب می‌شود. اگر شما هم قصد دارید برای دیدن این جزیره ساخت دست بشر عازم دبی شوید، سایت اسنپ تریپ بهترین گزینه برای خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو پرواز تهران دبی است.

پالم جمیرا جزیره مصنوعی در دبی

بخش‌های تشکیل دهنده پالم جمیرا
پالم جمیرا از بخش‌های مختلف با کاربری‌های متفاوت تشکیل شده است که نشان‌دهنده تفکر بالای طراحان و مهندسین ساخت این پروژه عظیم خواهد بود. در ادامه قسمت‌های مختلف آن را به‌صورت مختصر شرح خواهیم داد. شما با خرید بلیط پرواز دبی تهران می‌توانید قسمت‌های مختلف این جزیره را از نزدیک مشاهده کنید.

 

ساقه یا بدنه اصلی نخل جمیرا
تنه این نخل توسط منوریل به ساحل دبی وصل شده است. در زیر آب نیز با ساخت یک تونل که به ۶ مسیر تقسیم می‌شود منطقه الصفوح را به تنه نخل جمیرا وصل می‌کنند. در غرب این جزیره مجموعه‌ای از ساختمان‌ها و آپارتمان‌های لوکس و زیبا بنا شده و شرق آن نیز به آپارتمان‌های اداری اختصاص داده شده است.

 

شاخه‌های پالم جمیرا
جزیره جمیرای مصنوعی با ۱۷ شاخه در کاربری مسکونی، یکی از زیباترین جزایر مصنوعی جهان محسوب می‌شود. در این شاخه‌ها ویلاهای ساحلی شیک و زیبا ساخته شده که ابهت و جذابیت این نخل را بیشتر کرده است. حتی یکی از حاکمان دبی نیز در این قسمت از نخل جمیرا ساکن است. اسنپ تریپ ارائه دهنده خدمات مربوط به فروش و رزرو بلیط، نظیر بلیط پرواز دبی تهران بوده و خدماتی ویژه جهت بالا بردن کیفیت سفر گردشگران ارائه می‌دهد.

 

موج‌شکن پالم جمیرا
این بخش که به شکل یک هلال در بالای نخل قرار گرفته است نقش موج‌شکن را داشته و مانع از برخورد موج‌های سهمگین به جزیره و ایجاد خسارت می‌شود. این قسمت مخصوص هتل‌های چند ستاره لوکس و لاکچری بوده که برای اقامت گردشگران دبی طراحی شده‌اند.
یکی از مهمترین هتل‌های دبی با نام آتلانتیس در این موج‌شکن واقع شده است. اسنپ تریپ ارائه دهنده خدمات مربوط به فروش و رزرو بلیط بوده و این امکان وجود دارد تا برای خرید بلیط پرواز دبی تهران به سایت آن مراجعه کنید.

پالم جمیرا جزیره مصنوعی در دبی

امکانات در نظر گرفته در پالم جمیرا
این جزیره از امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی بهره‌مند است که زمینه را برای جذب گردشگران به‌صورت نامحدود فراهم کرده است. از این امکانات تفریحی می‌توان به قایقرانی در سواحل پالم اشاره کرد.

 

قایقرانی در پالم جمیرا
قایقرانی در سواحل معمولا از هیجان‌انگیزتربن تفریحات برای توریست‌ها و اهالی بومی این منطقه محسوب می‌شود و با وجود ایجاد شرایط مناسب برای این کار، اکثر مراجعه‌کنندگان به پالم جمیرا قایقرانی را به سایر تفریحات ترجیح می‌دهند.
در تورهای گردشگری مخصوص این منطقه قایق‌های بادبانی نیز در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد که لذت سفر به این جزیره را چندین برابر کرده و خاطره‌ای شیرین از سفر به دبی را در ذهن ثبت خواهد کرد. با خرید بلیط هواپیما خارجی و پرواز دبی تهران از سایت اسنپ تریپ، لذت قایقرانی در پالم جمیرا را تجربه خواهید کرد.

 

آکواریوم آتلانتیس
آکواریوم آتلانتیس که در زیر آب قرار دارد و نام آن را از شهر دفن شده آتلانتیس در زیر دریا گرفته‌اند، یکی از جاذبه‌های زیبای این جزیره به‌شمار می‌آید که امکان مشاهده انواع ماهی و جانوران دریایی را از کوچک تا بزرگ به شما خواهد داد.

 

کایک سواری
در جزیره پالم جمیرا با وجود امکاناتی نظیر کایک سواری به شما این فرصت را می‌دهد تا مناظر زیبای سواحل را به همراه قسمت‌های مختلف جزیره را مشاهده کنید. علاوه بر کایک سواری کلاس‌هایی برای آموزش موج سواری و پاروزنی نیز در این جزیره برگزار می‌شود که بیشتر گردشگران از این کلاس‌ها استقبال چشمگیری می‌کنند. شما می‌توانید با فراگیری این آموزش‌ها در جزیره زیبای پالم به گشت و گذار بپردازید.

 

سفر به دبی با اسنپ تریپ
اسنپ تریپ یکی از سایت‌های معتبر ایرانی با ارائه خدمات ویژه نظیر فروش بلیط‌ پروازهای داخلی و خارجی نظیر بلیط پرواز دبی تهران و همچنین ارائه مشاوره برای رزرو هتل بوده که با تلاش خود امکانات لازم را جهت انجام یک سفر امن و پر از هیجان را برای مسافرین فراهم می‌کند. این سایت از بزرگترین سایت‌های فروش بلیط هواپیما به‌صورت آنلاین است.

 

جمع بندی
این روزها یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر، شهر دبی است که روزبه‌روز محبوب‌تر و پرطرفدارتر می‌شود. شما نیز برای سفر آینده خود می‌توانید اطلاعات خودتان را کامل‌تر کنید تا حضوری بی‌نظیر در دبی داشته باشید. ما در این مطلب سعی کردیم پالم جمیرا جزیره مصنوعی دبی را برای شما شرح دهیم. برای خرید بلیط هواپیما خارجی می‌توانید به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید.

نوشته پالم جمیرا جزیره مصنوعی در دبی اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *