Home » آموزش وردپرس » غیرفعال کردن ذخیره خودکار نوشته در وردپرس

غیرفعال کردن ذخیره خودکار نوشته در وردپرس

وردپرس قابلیتی به نام ذخیره خودکار نوشته دارد. این قابلیت به شما امکان ذخیره خودکار نوشته‌ها را می‌دهد. به این معنی که وردپرس متن و اطلاعات مقاله شما را بصورت خودکار ذخیره خواهد کرد.

 

غیرفعال کردن ذخیره خودکار نوشته در وردپرس

 

ما با کلی زحمت مقاله ای را مینویسیم و یهو سیستم خاموش شود! تمام زحمت ما بر باد میرود. اینجاست که ذخیره خودکار مارا نجات میدهد. چون قبلا یک ذخیره از مقاله ما گرفته است. پس به‌طور پیش‌فرض قابلیت بسیار خوبی است. اما این قابلیت معایبی هم دارد.

 

ذخیره خودکار نوشته در وردپرس

اما این قابلیت عالی در بعضی از وب‌سایت‌های چند نویسنده، باعث افزایش لود سرور شده و سایت را با کندی مواجه خواهد کرد. یا با ذخیره های مکرر حجم دیتابیس را بالا میبرد. پس شاید بخواهید ذخیره خودکار نوشته های وردپرس را غیرفعال کنید.

 

البته اگر مشکل سرعت ندارید و قصد دارید از این قابلیت استفاده کنید، می‌توانید سایتتان را به حال خودش بگذارید و چیزی را تغییر ندید. اما اگر درهرصورت عزم شما برای غیرفعال کردن ذخیره خودکار جزم شده، پس در ادامه این آموزش همراه ما باشید.

 

غیرفعال کردن ذخیره خودکار نوشته در وردپرس

خب برای غیرفعال کردن ذخیره خودکار نوشته پست‌ها باید از طریق کد نویسی اقدام کنید، اما اگر دانش لازم را برای کد نویسی ندارید اصلاً نگران نباشید ما در ادامه آموزش لازم برای غیرفعال کردن این گزینه را به شما می‌دهیم. پس برای انجام این‌کار ابتدا وارد پنل هاستینگ خود شوید.

 

سپس روی گزینه فایل منیجر کلیک کنید تا بتوانید فایل‌های وردپرسی خود را ببینید.

 

حالا اگر پوشه public_html را مشاهده می‌کنید باید وارد آن پوشه شوید و فایل wp-config.php را ویرایش کنید.

غیرفعال کردن ذخیره خودکار نوشته در وردپرس

در این فایل می‌توانید تنظیمات اصلی هسته وردپرس خود را دست‌کاری کنید. کافی است کد زیر را لابه‌لای کدهای این فایل قرار داده و فایل را ذخیره کنید.

define('AUTOSAVE_INTERVAL', 86400);

در کد بالا ما مقدار AUTOSAVE_INTERVAL را برابر با ۸۶۴۰۰ ثانیه قرار داده‌ایم. به این معنی است که وقت نوشتن یک پست در وردپرس، ذخیره خودکار سایت ما هر ۲۴ ساعت یک‌بار عمل کند. که البته نوشتن یک مقاله هیچ وقت ۲۴ ساعت زمان نمیبرد. و ذخیره ای در این مقاله صورت نمیگیرد.

نوشته غیرفعال کردن ذخیره خودکار نوشته در وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *