Home » ارسال خبرنامه » روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران

روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران

اگر ایمیل‌­های خبرنامه‌ای که می‌فرستید به پوشه اسپم می‌روند به شما توصیه می­‌کنیم که این مطلب را بخوانید؛ زیرا این اتفاق باعث می‌شود کاربران اطلاعات ارسالی شما را نبینند و در واقع زحماتی که کشیده‌اید، هدر رود. در این پست روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران و جلوگیری از نشانه‌گذاری آن‌ها به عنوان اسپم خواهیم پرداخت.

 

روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران

زمانی که از سایت وردپرس و ووکامرس خود ایمیل‌های تبادلاتی را ارسال می‌کنید ممکن است با مشکلی رایج در رابطه با ایمیل‌هایی که مستقیما به پوشه اسپم می‌روند مواجه شوید.

 

در قدم اول؛ پلاگین وردپرسی که برای تست ارسال ایمیل‌ها به کار می‌رود را استفاده کنید. می‌توانید برای بررسی صحت ارسال ایمیل از افزونه Check Email استفاده کنید. این افزونه یک ایمیل آزمایشی را به آدرس ایمیل مورد نظر شما ارسال می‌کند.

 

در مرحله بعد؛ پوشه اسپم را بررسی کنید. با استفاده از سرویس رایگان mail-tester.com یک کپی از ایمیل خود به آدرس ایمیل ارائه شده ارسال کرده و سپس برای بررسی امتیاز خود، کلیک کنید.

روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران

سرویس آزمایش‌کننده ایمیل (mail-tester) ایمیل شما را تحلیل کرده و سپس از ۱۰ به شما امتیاز می‌دهد که این امتیاز با بررسی موارد زیر محاسبه می‌شود:

  • تشخیص SpamAssassin برای توانایی بهبود ایمیل شما
  • ایمیل شما تایید شده است یا خیر
  • خطاهای موجود در چارچوب و محتوای پیام‌ شما
  • سیستم‌های EPS نام دامنه شما را در لیست سیاه قرار داده‌اند یا خیر
  • و پیوندهای شکسته

برای مثال یک نمونه نحوه کارکرد mail-tester را مشاهده می‌کنید.

روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران

در صورت در دست داشتن این اطلاعات و با استفاده از چک لیست زیر می‌توانید امتیاز ایمیل اسپم خود را افزایش دهید و این‌گونه روش هایی برای ارسال بهتر خبرنامه را اجرایی کنید.

 

چک لیست مورد استفاده برای بهبود دریافت ایمیل

سه قسمت کلی جهت اطمینان از خارج شدن ایمیل‌ها از پوشه اسپم وجود دارد: محتوا، مناسب بودن لیست و ارسال.

 

محتوای ایمیل خود را بازبینی کنید

روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران

چندین شیوه مرتبط با محتوا وجود دارد که باید در هنگام جمع‌آوری خبرنامه‌ها به یاد داشته باشید:

  • از واضح بودن نام “From (از طرف)” خود اطمینان حاصل کنید.

نام آورده شده در “from” اهمیت زیادی دارد، مشترکان دریافت کننده می‌خواهند بدانند که ایمیل را از چه کسی دریافت کرده‌اند، داشتن یک نام واضح و مشخص در صندوق پیام‌های دریافتی موجب جذب اعتماد مشترکان و سرویس‌های مشابه ESP می‌شود. در واقع یکی از روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران است.

  • در پاورقی ایمیل آدرس خود را وارد کنید.

قوانین ضد اسپم در بسیاری از کشورها، شرکت‌ها را مستلزم استفاده از یک آدرس معتبر پستی می‌دانند که فرستنده معتبر و حقیقی است و باید در پاورقی ایمیل آدرس ایمیل آورده شود.

  • از ارسال ایمیل‌های حاوی تصاویر با حجم بالا خودداری کنید

گاهی اوقات فیلترهای اسپم ایمیل‌های دارای نسبت تصویر به متن غیرمعمول را با یک نشانه قرمز به عنوان اسپم علامت‌گذاری می‌کنند.

  • استفاده از کلمات پرخطر را به حداقل برسانید.

برای مثال استفاده از کلمات جوایز، پیشنهاد ویژه و از این قبیل موجب می‌شود که ایمیل مورد نظر توسط فیلترها، اسپم تشخیص داده شود. اینجاست که باید روش هایی برای ارسال بهتر خبرنامه در نظر بگیریم.

  • فقط به سایت‌های معتبر و قابل اطمینان پیوست دهید.

از آن­جایی که فیلترهای اسپم، لینک‌های موجود در هر ایمیل را بررسی می‌کنند از عدم وجود سایت‌های مشکوک در ایمیل خود اطمینان حاصل کنید.

  • لینک لغو عضویت را در پاورقی ایمیل خود وارد کنید.

سازمان‌هایی که ایمیل‌های جمعی ارسال می‌کنند باید واضح و مشخص در ایمیل خود چگونگی یا برقراری ارتباط با آن­‌ها و لغو دریافت ایمیل‌های بعدی را توضیح و ارائه دهند.

 

لیست ایمیل خود را تمیز و واضح نگه دارید

روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران

در صورتی که لیست ایمیل بیش از ۵% حاوی ایمیل‌های نامعتبر باشد ایمیل اسپم شناخته خواهد شد. در زیر روش‌هایی که از طریق آن می‌توان از ایمیل نامعتبر  جلوگیری کرد، آورده شده است:

  • استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای

استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای یا تایید ثبت نام ایمیلی است که اغلب پس از ثبت نام مشترکین برای آن‌ها ارسال می‌شود و حاوی یک لینک جهت تایید اشتراک مشترکین ثبت نام شده هستند.

استفاده از این گزینه موجب می‌شود که شما اگر چه لیست کوتاه‌تر و با اعضای کمتری دارید اما حاوی افرادی است که برای دریافت ایمیل‌های شما مشتاقند. با استفاده از افزونه MailPoet می‌­توان لیست مناسب و با کیفیتی ایجاد کرد.

  • مرتباً مشترکین غیرفعال را حذف کنید.

برخی افراد ایمیل‌ خود را تنها در یک دوره استفاده می‌کنند و فعالیتی از طریق آن‌ها انجام نمی‌دهند. یکی از روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران این است که برای داشتن یک لیست مناسب بهتر است در هر سال، ۴ مرتبه به بررسی لیست خود بپردازید و ایمیل‌های غیر فعال را از لیست حذف کنید.

در MailPoet هر ایمیلی که خبرنامه­‌های شما را در ۱۲ ماه گذشته باز نکرده باشند، از لیست حذف می‌شوند.

  • به آدرس­‌های برگشت‌دهنده ایمیل نزنید.

گاهی به دلیل تکمیل ­بودن صندوق پستی مشترکان یا موجود نبودن آدرس گیرنده، ایمیل‌­ها توسط سرور گیرنده رد شده و به فرستنده اصلی برگردانده می‌­شوند، همیشه این ایمیل‌ها را از لیست خود حذف کنید زیرا معیار مهمی برای تعیین کیفیت لیست ایمیل شما توسط سیستم‌­های EPS از جمله mailPoet است (این افزونه به صورت خودکار این ایمیل­‌ها را حذف می­‌کند).

  • تنها به مشترکین خود ایمیل ارسال کنید.

یکی دیگر از روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران وجود دارد عدم استفاده از ایمیل‌هایی است که از طریق فرم خبرنامه شما ثبت‌نام نکرده‌اند. چرا که در صورت ارسال ایمیل برای آن‌ها اسپم شناخته شده و ممکن است در لیست سیاه آن­ها و سیستم‌­های EPS قرار بگیرید.

 

نحوه ارسال ایمیل­‌های خود را بررسی کنید

روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران

از آن­جایی که ایمیل‌های اسپم زیادی از دامنه­‌های مختلف ارسال می‌شوند، سرویس­‌های ارائه دهنده ایمیل (EPS) مانند جیمیل نسبت به اسپم بودن یا نبودن ایمیل‌­های ارسالی از این دامنه­‌ها مشکوک هستند.

  • همواره ایمیل فرستنده خود را به عنوان دامنه خود استفاده کنید.

در اغلب موارد مشاهده می‌شود که کاربران از آدرس‌­های عمومی یاهو یا جیمیل برای ارسال ایمیل‌­های خود استفاده می‌­کنند؛ در حالی که اگر از آدرس‌های ایمیل رایگان که تحت کنترل شما نیستند برای ارسال خبرنامه­ خود استفاده کنید ایمیل­‌های شما توسط سیستم‌­های EPS اسپم شناخته می‌شوند.

  • برای ارسال ایمیل­‌های پیش‌فرض وردپرس و ووکامرس از SMTP استفاده کنید.

اگر در تحویل به مشکل برخورد کنید، برای حل این مسئله می­‌توانید از پروتکل ساده انتقال ایمیل یا  افزونه SMTP استفاده کنید.

  • برای بازاریابی ایمیل­‌ها و خبرنامه‌­های خود از یک سرویس تحویل ایمیل استفاده کنید.

با انجام این کار، مزایای زیادی دریافت می‌‌کنید. از جمله نظارت بر تحویل ایمیل‌ها، مدیریت جست و جوی خودکار و مدیریت محتوای ایمیل‌هایتان که کار شما را آسان کرده و کیفیت را بالا می برد.

 

روش هایی برای ارسال بهتر خبرنامه

به طور کلی استفاده از یک سرویس ارسال ایمیل حرفه‌­ای، می‌­تواند همواره موجب دریافت ایمیل­‌ها در صندوق پیام‌­های ورودی شود. با این حال ما روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران را در این مقاله برای شما بررسی کرده و تعریف کردیم.

نوشته روش هایی برای تحویل درست خبرنامه به کاربران اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *