Home » phpmyadmin » نحوه کپی کردن دیتابیس وردپرس از طریق phpMyAdmin

نحوه کپی کردن دیتابیس وردپرس از طریق phpMyAdmin

نحوه کپی کردن دیتابیس وردپرس از طریق phpMyAdmin

همه شما کاربران عزیر مطلع هستید که تمام اطلاعات وب سایت شما در دیتابیس یا پایگاه داده MySQL ذخیره می شود. گاهی نیاز پیدا می کنید به سرعت از دیتابیس وردپرس خود برای انتقال دادن به یک وبسایت دیگر و یا ایجاد یک بکاپ دستی، کپی بگیرید.

 

به این دلیل امروز آموزش نحوه گرفتن کپی کردن دیتابیس وردپرس از طریق phpMyAdmin برای شما توضیح می دهم. تقریبا تمام هاستینگ های وردپرس از نرم افزار MySQL برای مدیریت پایگاه داده خود استفاده می کنند.  phpMyAdmin برای مدیریت پایگاه داده MySQL به کار گرفته شده است، یک رابط تحت وب است و می توانید در آنجا دیتابیس ایجاد، ویرایش و یا جداول، فیلدها و یا ردیف‌های دیتابیس را حذف کنید.

 

کپی کردن دیتابیس وردپرس با استفاده از phpMyAdmin

خب در مرحله اول وارد بخش هاستینگ خود شوید و در بخش دیتابیس/ phpMyAdmin وارد محیط مدیریت پایگاه داده مانند زیر شوید (cpanel).

نحوه کپی کردن دیتابیس وردپرس از طریق phpMyAdmin

سپس نام دیتابیس خود را از لیستی که در سمت چپ مشاهده می کنید جستجو و کلیک کنید. در پنجره باز شده جداول دیتابیس وردپرس را مشاهده می کنید در منوی بالا روی Operations کلیک کنید .

نحوه کپی کردن دیتابیس وردپرس از طریق phpMyAdmin

در اینجا نام جدید دیتابیس که می خواهید کپی کنید را نوشته و حتما گزینه Structure and data را انتخاب کنید و روی دکمه go کلیک کنید. در طی مدت زمان کوتاهی از دیتابیس شما کپی گرفته می شود و در آخر پیام موفقیت آمیز مبنی بر کپی با نام دیتابیس مورد نظر ایجاد شده به شما نمایش داده می شود.

 

حال در سمت چپ نام دیتابیس را مشاهده می کنید و دیتابیس به طور کامل همراه با تمام جداولش کپی شدند و در اختیار شما قزاز می گیرند.

نحوه کپی کردن دیتابیس وردپرس از طریق phpMyAdmin

مشاهده کردید که خیلی راحت و ساده دیتابیس یا پایگاه داده وردپرس با استفاده از phpMyAdmin کپی کردیم.

موفق و پیروز باشید.

نوشته نحوه کپی کردن دیتابیس وردپرس از طریق phpMyAdmin اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *