Home » برنامه نویسی » پولدارترین برنامه نویسان

پولدارترین برنامه نویسان

به نظرم انگیزه در هر کاری مهم است حال میخواد نجاری و بنایی باشد یا برنامه نویسی، فرق ندارد اگر انگیزه نداشته باشید می توان گفت کارایی و تمرکز شما به شدت کاهش پیدا میکند. حال میخواهیم در این مطلب انگیزه ای به برنامه نویس هایی که تازه شروع کرده اند یا میخواهند شروع کنند دهیم آن هم معرفی تعدادی از پولدارترین برنامه نویسان جهان است. در این مطلب سعی می کنیم ۱۰ نفر از پولدارترین برنامه نویسان جهان رو معرفی کنیم تا هم با کسانی که در این حوزه به درآمد قابل توجه ای رسیده اند آشنا شویم هم یک انگیزه شود برای کسانی که تازه کار هستند یا می خواهند این حوزه رو برای شغل انتخاب کنند. 

پولدارترین برنامه نویسان

پولدارترین برنامه نویسان

در این لیستی که به عنوان پولدارترین برنامه نویسان جهان میخواهیم معرفی کنیم فقط ۱۰ نفر قرار گرفته اند البته تعداد زیادی برنامه نویس پول دار داریم اما نمی شود کل این عزیزان رو معرفی کرد. سعی شده کسانی که کمتر شناخته شده هستند معرفی شوند یا کسانی که از سرویس ها یا سایت هاشون استفاده کرده ایم. 

Larry Page

لورنس لَری پیج (زادهٔ ۲۶ مارس ۱۹۷۳) کارآفرین و مبتکر آمریکایی است، که به همراه سرگئی برین موتور جستجوی اینترنتی گوگل، در حال حاضر شرکت گوگل، را بنا نهاد. در ۴ آوریل ۲۰۱۱ پس از استعفای اریک اشمیت، پیج به عنوان مدیر عامل اجرایی گوگل انتخاب شد. در سال ۲۰۱۳ فوربز دارایی پیج را حدود ۲۳ میلیارد دلار تخمین زد و او در لیست ثروتمندترین‌ها در آمریکا در جایگاه  بیستم قرار گرفت. پیج مخترع رتبه صفحه (پیج رنک) بود که پایه و اساس الگوریتم جستجوی گوگل است. او همچنین به همراه سرگئی برین تقریباً ۱۶ درصد از سهام گوگل را در اختیار دارند. او هم‌اکنون مدیرعامل اجرایی شرکت الفابت است.

لری چیج جز پولدارترین برنامه نویسان جهان است که تقریبا کسانی که در حوزه برنامه نویسی و طراحی سایت فعالیت میکنند او را به صورت کامل میشناسند. 

لورنس لَری پیج

 Sergey Brin

 سِرگِئی میخایلوویچ برین (زادهٔ ۲۱ اوت سال ۱۹۷۳) کارآفرین آمریکایی متولد روسیه است که با کمک لری پیج شرکت گوگل را بنیان نهادند. برین در حال حاضر مدیر تکنولوژی شرکت گوگل می‌باشد و دارایی خالص او در حدود ۳۹/۲ میلیارد دلار در فوریه سال ۲۰۱۶ برآورد شده است. او در حال حاضر بیست و ششمین ثروتمند جهان و پنجمین ثروتمند آمریکا همراه با لری پیج است. او هم‌چنین چهارمین ثروتمند جوان جهان می‌باشد.

سِرگِئی میخایلوویچ برین

Tim Berners Lee

سر تیموتی جان برنرز-لی (زادهٔ ۸ ژوئن ۱۹۵۵ در لندن) دانشمند بریتانیایی علوم رایانه، استاد دانشگاه‌ام‌آی‌تی، استاد و پژوهشگر دانشگاه ساوثهمپتون و ریاست کنسرسیوم وب جهان‌گستر است و تکامل وب را تحت نظر دارد. همه او را به عنوان پدر وب می شناسند! این دانشمند اهل لندن، یکی از ثروتمندترین برنامه نویسان دنیا است.

سر تیموتی جان برنرز-لی

Matt MullenWeg

مت مولنوگ، سازنده ی نرم افزار سیستم مدیریت محتوای وردپرس که یک نرم افزار رایگان و متن باز است، می باشد. یک کارآفرین ساکن در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا زندگی می‌کند. او اتوماتیک را در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی پایه‌گذاری کرد که شرکت پشتیبان وردپرس و اکیسمت بود.

مت مولنوگ

Rasmus Lerdorf 

راسموس لردورف یک برنامه‌نویس دانمارکی با تابعیت کانادایی است. او بیشتر به خاطر ابداع زبان برنامه‌نویسی پی‌اچ‌پی شناخته می‌شود. او نویسنده دو نسخه اولیه از این زبان بود و در نسخه‌های بعدی که توسط گروهی متشکل از اندی گوتمانس, زیو سوراسکی و جیم ونستد رهبری می‌شد هم مشارکت داشت. مشارکت او در پروژه هنوز هم ادامه دارد. لردورف تا کنون بارها در کنفرانس‌های متعدد نرم‌افزارهای آزاد و متن‌باز در سرتاسر دنیا سخنرانی کرده است.

راسموس لردورف

James Gosling

جیمز آرتور گاسلینگ، از دانشمندان کامپیوتر و زاده کانادا است. او به عنوان پدر زبان برنامه‌نویسی جاوا شناخته می‌شود. جیمز گاسلینگ را پدر برنامه‌نویسی جاوا JAVA می‌نامند. او جاوا را زمانی که در شرکت Sun Microsystems کار می‌کرد ابداع نمود. او ماشین مجازی جاوا را نیز خود نوشت.

جیمز آرتور گاسلینگ

Linus Torvalds

لینوس بندیکت توروالدز (زاده ۲۸ دسامبر ۱۹۶۹ در هلسینکی فنلاند) یک مهندس نرم‌افزار فنلاندی-آمریکایی است که به خاطر آغاز و توسعهٔ هسته لینوکس و همچنین نرم‌افزار گیت شناخته می‌شود. او پس از چندی معمار ارشد پروژهٔ هسته لینوکس شد و هم‌اکنون مسئولیت هماهنگ کنندهٔ پروژه (هسته لینوکس) را بر عهده دارد.

لینوس بندیکت توروالدز

Dennis Ritchie

دنیس مک‌آلیستر ریچی (زاده ۹ سپتامبر ۱۹۴۱ – درگذشته ۱۲ اکتبر ۲۰۱۱) دانشمند علوم رایانه آمریکایی بود که بیشتر به عنوان خالق زبان برنامه‌نویسی سی و مشارکت‌هایش در توسعهٔ سیستم‌عامل یونیکس، به همراه کن تامسون، شناخته می‌شود. ریچی و تامپسون جایزه تورینگ را در سال ۱۹۸۳ از انجمن ماشین‌های حسابگر دریافت کردند. آنها همچنین در سال ۱۹۹۰ مدال همینگ را از کانون مهندسین برق و الکترونیک و در سال ۱۹۹۹ مدال ملی فناوری را از رئیس جمهور وقت ایالات متحدهٔ آمریکا، کلینتون دریافت کردند.

دنیس مک‌آلیستر ریچی

Bjarne Stroustrup

بیارنه استراس تروپ (زاده ۳۰ دسامبر ۱۹۵۰ در دانمارک) دانشمند علوم کامپیوتر، بیشتر به‌خاطر ایجاد و توسعه زبان سی‌پلاس‌پلاس به‌شهرت رسید. وی در حال حاضر پروفسور دانشگاه A&M تگزاس است. استراس‌تروپ توسعه سی‌پلاس‌پلاس (که سی باکلاس نامیده می‌شد) را در سال ۱۹۷۹ شروع کرد. وی همچنین کتاب استانداردی برای زبان سی پلاس پلاس تحت عنوان The C++ Programming Language نوشت، که هم‌اکنون در ویرایش ۴ به سر می‌برد. متن کتاب ۲ بار ویرایش شده و بازتاب‌دهنده تحولات زبان و کارهای کمیته استانداردسازی زبان است.

بیارنه استراس تروپ

Bram Cohen

برام کوهن، برنامه نویس آمریکایی است که در ۱۲ اکتبر ۱۹۷۵متولد شد. علت شهرت وی پروتکل معروف بیت‌تورنت، پروتکلی بر مبنای توزیع فایل در شبکه‌های همتا به همتا است. او بنیانگذار شرکت Codecon نیز هست. او در آوریل ۲۰۰۱ بیت‌تورنت را طراحی کرد. نسخه اول آن را به زبان پایتون نوشت. در سال ۲۰۰۴ به همراه برادرش راس کوهن و شریک تجاریشان آشوین ناوین موسسهٔ بیت‌تورنت را بنیانگذاری کردند.

برام کوهن

نتیجه گیری:

سعی کردیم در این مقاله تعدادی از پولدارترین برنامه نویسان جهان رو معرفی کنیم البته میتوان صدها نفر در این حوزه را معرفی کرد. ولی سعی کردیم کسانی رو معرفی کنیم که بیشتر از سرویس ها و سایت هاشون استفاده کردیم. 

اگر شما بخواهید یکی از پولدارترین برنامه نویسان را معرفی کنید چه کسی رو معرفی می کنید؟

منبع: programmerfish و ویکی پدیا

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *