Home » CSS » مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت

مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت

بعد از اینکه مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو در سایت منتشر کردیم تعداد زیادی از کاربران درخواست اینو رو داشتن که مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت رو هم مورد بررسی قرار دهیم. در این مقاله میخواهم به صورت کامل مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت رو به صورت کامل بررسی کنم و ببینیم بعد از چه مدت میتوانیم یک طراح وبسایت شویم. پس اگر میخواهید بدونید مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت چه قدر است این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت

قبل از اینکه شروع به توضیحات در مورد مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت کنیم باید ببینیم ما از طراحی وب سایت چه چیزهایی رو میخواهیم یاد بگیریم. بعد از اینکه مشخص کردیم چه چیزی رو میخواهیم یاد بگیریم میتوانیم تعیین کنیم در چه مدت می شود کامل مسلط شد. 

فرانت اند یا بک اند 

از  ابتدا باید مشخص کنید میخواهید ظاهر سایت رو درست کنید یا بخش برنامه نویسی (پشت صحنه) سایت یا به قول طراحان وب سایت میخواهید فرانت اند کار کنید یا بک اند، تا مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت مشخص شود. اگر نمیدونید فرانت اند و بک اند چی هستند پیشنهاد میکنم مقاله فرانت اند و بک اند در طراحی سایت از سایت آموزش وردپرس، وردپرسی شو رو مطالعه کنید. 

فرانت اند 

اگر میخواهید فرانت اند کار کنید باید به HTML، CSS، جاوااسکریپت و جی کوئری مسلط باشید تا بتوانید یک طراح سایت حرفه ای شوید. خوب برای یادگیری اینها باید چه مقدار وقت بذاریم تا کامل مسلط شویم. در مورد هر کدام از این زبان ها و مدت زمان یادگیرشون مقالات جدایی منتشر کردیم که در این بخش خلاصه ای از هر مقاله رو میاریم ولی پیشنهاد میکنم حتما هر مقاله رو به صورت جدا و کامل مطالعه کنید.

زبان نشانه گذاری HTML: قبلا از اینکه در مورد HTML صحبت کنیم پیشنهاد میکنم مقالات html چیست و مدت زمان یادگیری html رو کامل مطالعه کنید. کسی که میخواهد به HTML مسلط شود کافیه ۱۰ ساعت برای یادگیری و ۵۰ ساعت برای تمرین مباحثی که یاد گرفته است وقت صرف کند تا به HTML مسلط شود.

CSS: برای اینکه بدونید CSS چیست و مدت زمان یادگیری آن چه قدر است پیشنهاد میکنم مقالات css چیست و مدت زمان یادگیری css را مطالعه کنید. اگر میخواهید به CSS کامل مسلط شوید حدود ۲۰ ساعت آموزش نیاز دارید و تقریبا ۱۰۰ ساعت هم تمرین این آموزش هایی که یاد گرفته اید. 

زبان جاوااسکریپت: حال به سراغ جاوااسکریپت میرویم. در مورد جاوااسکریپت هم مقالات مفیدی قرار داده ایم که پیشنهاد میکنم مقالات جاوااسکریپت چیست و مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت را کامل مطالعه کنید. معمولا براس تسلط به جاواسکریپت باید حدود ۲۰ تا ۸۰ ساعت برای آموزش قرار دهید و بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ ساعت هم برای تمرین تا به زبان جاوااسکریپت مسلط شوید.

جی کوئری: اگر میخواهید بدونید جی کوئری چیست و مدت زمان یادگیری آن چه قدر است پیشنهاد میکنم مقالات جی کوئری چیست و مدت زمان یادگیری جی کوئری را کامل مطالعه کنید به صورت کامل این مطالب رو آموزش داده ایم. برای تسلط به جی کوئری باید ۴۰ تا ۸۰ ساعت برای یادگیری و آموزش جی کوئری وقت صرف کنید و حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ ساعت هم برای تمرین مطالب آموزش داده شده، تا بتوانید به کتابخانه جی کوئری مسلط شوید.

 بک اند

بعد از اینکه در مورد فرانت اند صحبت کردیم حال به سراغ بک اند یا همون پشت صحنه برویم. تکنولوژی های بک اند عموما شامل زبانهای برنامه نویسی مانند PHP، ASP.Net ، Python و غیره می باشند. همچنین برای اینکه این تکنولوژی ها آسان تر نیز شوند گاهی از فریم ورک هایی مانند Ruby on Rails، Cake PHP و … برای سرعت دادن به توسعه برنامه استفاده می شود. که در این بخش ما در مورد PHP  و ASP.Net صحبت میکنیم که بازار کار خوبی در ایران دارند.

ASP.Net: در ابتدا لطفا مقالات ای اس پی دات نت چیست، مدت زمان یادگیری ASP.Net، تاریخچه زبان برنامه نویسی ASP.Net و آموزش تصویری ASP.Net با سی شارپ را مطالعه کنید. برای اینکه به صورت حرفه ای به تکنولوژی ASP.Net مسلط شوید باید حدود ۱۰۰ ساعت برای یادگیری ASP.Net وقت بذارید و حدود ۱۰۰۰ ساعت هم برای تمرین، تا بتوانید به صورت حرفه ای و درست به ASP.Net مسلط شوید.

PHP: بعد از اینکه در مورد ASP.NET صحبت کردیم حال به سراغ زبان PHP میرویم. پیشنهاد میکنم در ابتدا مقالات PHP چیست و زمان لازم برای یادگیری php را مطالعه کنید. برای اینکه به زبان برنامه نویسی PHP به صورت حرفه ای و عالی مسلط شوید باید حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت برای یادگیری PHP وقت صرف کنید و حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت هم برای تمرین مباحثی که یاد گرفته اید. 

 مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت

خب تا این لحظه متوجه شده اید باید چه مقدار وقت برای هر کدوم از تخصص ها صرف کنید تا به آن مسلط شوید. خوب بر اساس این مطالب میتوانید تا حدودی متوجه مدت زمان یادگیری طراحی وب سایت شوید. البته بستگی دارد چه چیزی را یاد بگیرید. میتوانید مطالبی رو که قرار است یاد بگیرید رو انتخاب کنید و بعد مقدار ساعت های آنها رو با هم جمع بزنید تا به یک عدد تقریبی برسید. 

پیشنهاد میکنم حتما مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی را کامل مطالعه کنید چون خیلی راحت متوجه می شوید برای یادگیری هر زبان برنامه نویسی باید به چه چیزهایی توجه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *