Home » ASP.NET » بازار کار PHP یا ASP.Net

بازار کار PHP یا ASP.Net

خیلی از کاربران و دانشجویان برای اینکه یک زبان برنامه نویسی رو شروع کنند میخواهند بدانند بازار کار آن زبان چطور است. معمولا پرسیده می شود بازار کار PHP یا ASP.Net چطور است و کدام زبان رو شروع کنیم. در این مقاله سعی میکنم به صورت دقیق و جزیی به اینکه بازار کار PHP یا ASP.Net چگونه است جواب دهم. اگر میخواهید بدونید وضعیت بازار کار این دو زبان در چه وضعیتی قرار دارد پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

بازار کار PHP یا ASP.Net

بازار کار PHP یا ASP.Net

اگر بخواهیم بگیم بازار کار PHP یا ASP.Net چگونه است باید به صورت تک به تک این موضوع رو مورد بررسی قرار دهیم. و ببینیم چه سایت هایی با php یا asp.net نوشته شده اندو معمولا در استخدامی ها چه برنامه نویسی میخواهند.

سایت هایی که با asp.net نوشته شده اند:

اگر بخواهیم بگیم چه سایت هایی با asp.net نوشته شده است میتوان به سایت های دیجی کالا، ورزش ۳، بانک ملی، بلاگفا، ایرانسل، ایران میاند، بانک ملت، تبیان، تایم، خبر آنلاین، باما و… اشاره کرد. تقریبا میتوان گفت تعداد زیادی سایت معروف با asp.net نوشته شده است. اما دیگر کسی برنامه نویسی asp.net نمیخواهد و اکثرا برنامه نویسی asp.net با معماری mvc میخواهند یعنی asp.net mvc، پس اینو در نظر بگیرید که به سمت asp.net mvc بروید. 

سایت هایی که با php نوشته شده اند:

سایت های زیادی با زبان php نوشته شده اند مثل نمناک، بامیلو، برترین ها، عصر ایران، سلام دانلود و ….، اما واقعیت اینه بیشتر سایت های که رتبه زیر ۵۰ ایران دارند با زبان برنامه نویسی asp.net نوشته شده اند اما سایت های زیادی با زبان php نوشته شده اند.

وضعیت حقوق زبان های php و asp.net:

اگر بخواهیم در مورد حقوق این دو زبان صحبت کنیم باید بگم تقریبا شبیه هم هستند و هیچ کدوم برتری خاصی ندارد و به یه میزان درآمد ایجاد میکنند. پس از لحاظ حقوق هیچ فرق و تفاوتی خاصی با هم ندارند.

بازار کار زبان PHP یا ASP.Net

حال به سراغ اصل ماجرا یعنی بازار کار PHP یا ASP.Net برویم. خدا رو شکر برای این دو زبان کار زیاد است و کافیه به صورت درست و اصولی یاد بگیرید تا راحت وارد بازار کار شوید. اما چند نکته رو باید در نظر گرفت اولا باید asp.net رو بر اساس معماری mvc یاد بگیرید تا بازار کار خوبی داشته باشید دوما باید sql server هم مسلط باشید. اما در رابطه با php این رو هم بگم وضعیت خیلی خوبی دارد چون خیلی از سیستم های مدیریت محتوای آماده با پی اچ پی نوشته شده مثل وردپرس، جوملا و … که اگر php یاد بگیرید میتوانید در این حوزه ها هم کار کنید. 

الان کدام زبان برنامه نویسی بازار کار بهتری دارد؟

هر دو زبان بازار کار عالی دارند و اگر مسلط باشید بیکار نمی مونید و میتوانید سفارش پروژه بگیرید یا وارد بازار کار شوید. پس اصلا جای نگرانی بابت این دو زبان نیس. کافیه هر دو زبان رو یاد بگیرید تا وارد بازار کار شوید. ولی در این مدت که سایت های استخدامی و سایت های سفارش پروژه رو چک میکردم درصد متقاضی برای کار php مقداری از asp.net بیشتر بود و نزدیک ۵۵ به ۴۵ یا ۶۰ به ۴۰ بود. یعنی اگر ۱۰ سفارش پروژه داشتیم ۶ تاش php بود و ۴ تاش asp.net، اما اینو فراموش نکنیم بزرگترین سایت های ایران با asp.net پیاده سازی شده اند که جای مقداری تامل و فکر دارد. 

ولی در کل هر دو زبان به شدت بازار کار خوب دارند و اگر مسلط باشید به راحتی می توانید وارد بازار کار شوید و کار پیدا کنید. شما فقط یاد بگیرید نگرانی از لحاظ بازار کار نداشته باشید این دو زبان در یک کلمه برای بازار کار عالی هستند.

بازار کار PHP یا ASP.Net در خارج کشور:

خیلی ها در مورد بازار کار PHP یا ASP.Net در خارج کشور پرسیده بودند باید بگم بر اساس آماری که من از دوستان در کشورهای لهستان، اتریش، فنلاند و آلمان گرفته ام اگر به یک زبان چه php باشد چه asp.net یا اگر پایتون، سی پلاس پلاس یا حتی جاوا مسلط باشید اما به صورت درست و عالی می توانید کار فوق العاده پیدا کنید اما باید در حد عالی بلد بود. پس اگر میخواهید مهاجرت کنید به خارج کشور برای کار با استفاده از زبان های برنامه نویسی، باید مسلط و در حد پیشرفته یک زبان رو کار کرده باشید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *