Home » #C » حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس

حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس

یکی از سوالاتی که ذهن خیلی از کاربران رو درگیر میکند میزان حقوق برنامه نویس هستش و دوست دارند بدونند حقوق یک برنامه نویس چه مقدار هستش، ما میخواهیم به صورت زبان به زبان این موضوع رو مورد بررسی قرار دهیم. در این مطلب میخواهیم حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس را مورد بررسی قرار دهیم. تا بدونیم یک برنامه نویسی سی پلاس پلاس چه مقدار درآمد داره و میتونه با یادگیری برنامه نویسی سی پلاس پلاس چه مقدار درآمد داشته باشد.

حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس

حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس

قبل از اینکه در مورد حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس صحبت کنیم ابتدا در مورد این صحبت کنیم آیا سی پلاس پلاس در ایران بازار کاری دارد یا نه، راسیتش به شخصه به ندرت آگهی استخدام سی پلاس پلاس دیده ام و اصلا ندیدم شرکتی به دنبال برنامه نویسی سی پلاس پلاس باشد. این زبان فوق العاده قوی و کاربردی است اما در ایران بازار کار آنچنانی ندارد و می توان گفت اصلا بازار کار خاصی ندارد. زبان سی پلاس پلاس بیشتر به صورت آکادمی آن هم در مدارس و دانشگاه کاربرد دارد. 

میخواهم یه آمار جالب براتون ارائه بدم تا میتوجه بشید سی پلاس پلاس چه جور زبانی است. مرکز تحقیقاتی Startup Compass مطالعه گسترده‌ای را روی مهندسان حوزه برنامه‌نویسی در سراسر جهان انجام داد و در پایان اطلاعات ارزشمندی پیرامون میزان دستمزد و حقوق آنها به دست آورد.
در پایان این مطالعه مشخص شد پردرآمدترین زبان برنامه‌نویسی جهان برای مهندسان نرم‌افزار سی پلاس پلاس است که به واسطه آن سالانه به طور میانگین ۱۱۰ هزار دلار درآمد کسب می‌کنند.

در عین ناباوری زبان سی پلاس پلاس پر درآمد ترین زبان برنامه نویسی شده است! دلیل این تعجب میدونید چیه ؟ چون که در همه دانشگاه های ایران برای رشته مهندسی نرم افزار زبان سی یا سی پلاس پلاس تدریس میشود اما هیچ یک از دانشجویان به این زبان مسلط نمی شوند یا اصلا ادامه نمیدهد چون در ایران بازار کاری وجود ندارد.
شرایط بازار کاری ایران با بقیه کشورها به شدت فرق می کند و خیلی از زبان ها که در جهان مورد اقبال و پسند برنامه نویس ها قرار میگیرند در ایران اصلا مورد توجه قرار نگرفته اند. بهتون پیشنهاد میکنم سعی کنید زبان برنامه نویسی را فرا بگیرید که بازار کار خوبی در ایران داشته باشد.

حقوق برنامه نویس

 نکته مهم: بخش قابل توجهی از سیستم عاملی که اکنون برای خواندن این مقاله استفاده می‌کنید با این زبان نوشته شده است و زبان سی پلاس پلاس یکی از قدرتمندترین زبان‌های برنامه نویسی دنیا است. برگ برنده این زبان نسبت به پدرش (زبان سی) وجود شی گرایی به معنای واقعی کلمه است. زبان سی پلاس پلاس زبان اصلی در توسعه گیم های حرفه ای و برخی اپلیکیشن ها است و از جمله نرم افزارهای مطرحی که از این زبان در توسعه آن‌ها استفاده شده می‌توان به گوگل کروم، موزیلا، نرم افزارهای ساخت شرکت ادوبی مثل فتوشاپ و همچنین موزیک پلیر ویندوز اشاره کرد.

حال در مورد این زبان صحبت کردیم و در مورد بازار کار آن مطالبی رو ارائه دادیم باید در مورد حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس در ایران صحبت کنیم. دوستان عزیز معمولا اگر شرکت یا موسسه ای به برنامه نویس سی پلاس پلاس نیاز داشته باشد معمولا حقوقی بین ۱٫۵ تا ۳ میلیون به آن برنامه نویس پرداخت میکند. این مبلغ هم به چند عامل بستگی دارد مثل رزمه شما، میزان تجربه، میزان تسلط شما به این زبان و … 

البته سی پلاس پلاس کاربردهایی دیگری در حوزه برق، الکترونیک و رباتیک دارد که میتوانید در این حوزه ها هم فعالیت کنید. البته مبانی اولیه این حوزه ها رو باید بلد باشید. دوستانی داشتیم که برای کار در این حوزه ها ماهانه تا دو میلیون حقوق گرفته اند.

در کل اگر بخواهیم حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس رو مورد بررسی قرار دهیم مبلغی بین ۱٫۵ تا ۳ میلیون می توان برآورد کرد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *