Home » #C » مدت زمان یادگیری سی پلاس پلاس

مدت زمان یادگیری سی پلاس پلاس

بعد از اینکه مقاله سی پلاس پلاس چیست را در سایت منتشر کردیم حال به سراغ مدت زمان یادگیری سی پلاس پلاس رفته ایم و میخواهیم بررسی کنیم در چه زمان می شود سی پلاس پلاس را فرا گرفت.

مدت زمان یادگیری سی پلاس پلاس

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

سی پلاس پلاس چیست

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی همه منظوره، سطح میانی و شی گرا است. امروزه در جهان بیشتر نرم افزارهای سیستمی از طریق سی پلاس پلاس نوشته می شوند. پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با سی پلاس پلاس مقاله سی پلاس پلاس چیست را مطالعه کنید.

نکته جالب: سی پلاس پلاس یک زبان سطح میانی محسوب می شود ولی دارای قابلیت زبان های سطح بالا و پایین به‌صورت هم‌زمان است.

آیا سی پلاس پلاس همان سی است ؟

سی پلاس پلاس بسط یافته زبان سی و خیلی قدرتمند تر از سی است. سی پلاس پلاس یک زبان مجزا از سی است. زبان سی پلاس پلاس توسط لابراتوار Bell یا همان Bell Labs به عنوان یک نسخه جدید از زبان برنامه نویسی C طراحی و پیاده سازی شد.

توجه: اگر می خواهید بیشتر در مورد کاربرد سی پلاس پلاس بدونید پیشنهاد میکنم مقاله کاربرد سی پلاس پلاس را کامل مطالعه کنید. در این مقاله کامل در مورد کاربرد این زبان برنامه نویسی صحبت کرده ایم.

یادگیری زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

مدت زمان یادگیری سی پلاس پلاس

حال به سراغ مدت زمان یادگیری سی پلاس پلاس میاییم و مانند بقیه مقالات این زبان برنامه نویسی رو باز از سه سطح مورد بررسی قرار دهیم. تا کاربران بر اساس سطح مورد نظر مدت زمان یادگیری سی پلاس پلاس را بدانند. 

یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس:

برای اینکه با مقدمات و مباحث اولیه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس آشنا شوید باید حدود ۱۵ تا ۲۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس کنار بگذارید و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ ساعت هم برای تمرین این مطالبی که یاد گرفته اید. پیشنهاد میکنم مدت زمان تمرین رو بیشتر کنید.

یادگیری متوسطه زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس:

اگر میخواهید با مطالب بیشتری آشنا شوید و پروژه های کوچکی رو بنویسید مانند پروژه های دانشجویی، باید حداقل ۴۰ تا ۷۰ ساعت وقت مفید برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس کنار بذارید و حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ ساعت هم برای تمرین تا بتوانید تا حدودی پروژه های نسبتا خوب رو کدنویسی کنید.

یادگیری پیشرفته زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس:

بعضی میخواهند پروژه های بزرگ و فوق العاده با این زبان بنویسند پس باید وقت بیشتری صرف کنند. برای اینکه به صورت حرفه ای سی پلاس پلاس رو یاد بگیرید باید حداقل ۱۵۰ تا ۳۰۰ ساعت وقت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی پلاس پلاس بذارید و حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ساعت هم برای تمرین تا بتوانید پروژه های عظیم و سطح بالا بنویسید. (این بخش برای ایران کاربرد چندانی ندارد، کسانی که میخواهند خارج کشور برند و هدف برنامه نویسی شدن در خارج کشور می باشد باید این مقدار وقت صرف کنند. چون در ایران بازار کاری برای سی پلاس پلاس وجود ندارد.)

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری سی پلاس پلاس است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *