Home » Android » زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی اندروید

زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی اندروید

بعد اینکه مقالات متفاوتی در مورد مدت زمات یادگیری برنامه نویسی منتشر کردیم حال به سراغ مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی اندروید رفته ایم و میخواهیم در این باره صحبت کنیم. اگر میخواهید بدانید در چه زمان میتوان یک برنامه نویس حرفه ای شد پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی اندروید

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی اندروید

حال اگر بخواهیم در زمینه اندروید فعالیت داشته باشید و یک برنامه نویسی اندروید شوید باید تمرین بالایی داشته باشید. بیشتر در بخش برنامه نویسی اندروید مهم تمرین و آنالیز می باشد. شما باید تا میتوانید برنامه و اپلیکیشن اندروید ببینید تا دستتون روان شود. ولی کلا ما میخواهیم مدت زمان یادگیری برنامه نویسی اندروید رو مورد بررسی قرار دهیم.

مثل بقیه زبان های برنامه نویسی که مورد بررسی قرار دادیم و سه سطح رو مورد بررسی قرار دادیم در این زمینه هم میخواهیم سطح بندی کنیم و هر هر سطح رو به صورت جدا مورد بررسی قرار دهیم. 

یادگیری و آموزش مقدماتی برنامه نویسی اندروید:

اگر میخواهید در بخش مقدماتی و تا سطح مبتدی کار کنید کار سختی ندارید و حدود ۱۰۰ ساعت وقت مفید میخواهد. که معمولا ۱۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی اندروید لازم دارید و حداقل ۹۰ ساعت برای تمرین نیاز دارید. خواهش میکنم حتما حتما تمرین رو جدی بگیرید. بدون تمرین هیچ اتفاقی برای شما رخ  نمیدهد.

یادگیری و آموزش متوسطه برنامه نویسی اندروید:

بعد از اینکه گفتیم برای سطح مقدماتی و مبتدی چه مقدار زمان نیاز دارید، حال به سراغ سطح متوسط برنامه نویسی اندروید میرویم. اگر میخواهید برنامه های کوچیک و کاربردی بنویسید باید حداقل ۲۵۰ تا ۳۰۰ ساعت وقت مفید بذارید. معمولا ۲۵ تا ۳۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی اندروید و ۲۲۰ تا ۲۷۰ ساعت هم برای تمرین نیاز دارید. باز تکرار میکنم تمرین رو جدی بگیرید. در حوزه برنامه نویسی، بحث تمرین اصلی ترین موضوع است تا تمرین نداشته باشید هیچ اتفاقی رخ  نمی دهد.

یادگیری و آموزش پیشرفته برنامه نویسی اندروید:

حال به سراغ بخش اصلی و سطح اصلی میرویم. برای رسیدن به سطح حرفه ای برنامه نویسی اندروید، باید حداقل ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت وقت مفید بذارید تا بتوانید انواع اپلیکیشن های حرفه رو بنویسید. از این مقدار ساعت، ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی اندروید و مابقی هم برای تمرین برنامه نویسی صرف می شود. (تمرین فراموش نشود)

توجه: حتما برای بخش یادگیری و آموزش برنامه نویسی اندروید چند مقاله آماده میکنیم و بیشتر در این مورد مطلب میذاریم. البته در حال تهیه یک بسته آموزش برنامه نویسی اندروید با زامارین هستیم.

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری برنامه نویسی اندروید است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *