Home » PHP » زمان لازم برای یادگیری php

زمان لازم برای یادگیری php

بعد از اینکه مقاله مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت را در سایت منتشر کردیم خیلی از کاربران درخواست انتشار مقاله در زمینه زمان لازم برای یادگیری php داشتند. در این مقاله میخواهیم در مورد مدت زمان یادگیری php صحبت کنیم. پس اگر میخواهید بدونید که برای یادگیری php باید چه مقدار زمان بذارید پیشنهاد میکنم مقاله زمان لازم برای یادگیری php را کامل مطالعه کنید. 

زمان لازم برای یادگیری php

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

PHP چیست؟

قبل از اینکه در مورد زمان لازم برای یادگیری php بنویسیم ابتدا بگیم PHP چیست؟، یکی از زبان های معروف و کاربردی در حوزه وب، زبان برنامه نویسی php است. php یک زبان برنامه نویسی شی گرا برای طراحی وب می باشد.  PHP یک زبان برنامه نویسی اسکریپتی اپن سورس Open Source و سمت سرور ( Server Side ) است. پیشنهاد میکنم مقاله PHP چیست رو کامل مطالعه کنید.

زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی php

زمان لازم برای یادگیری php

اگر بخواهیم زمان لازم برای یادگیری php رو مورد بررسی قرار دهیم باید دو مطلب رو در نظر بگیریم یکی بحث آموزش برنامه نویسی PHP است یکی هم تمرین این زبان است. چون PHP یک زبان برنامه نویسی است مدت زمان یادگیری آن با HTML و CSS فرق میکند و خیلی خیلی بیشتر طول میکشد تا شما یک برنامه نویس PHP شوید. همانند مقاله مدت زمان یادگیری جاوااسکریپت باید در سه سطح در مورد یادگیری PHP صحبت کنیم. 

یادگیری مقدماتی PHP :

اگر هدفتون اینه فقط با PHP آشنا شوید و مقدمات PHP رو بدونید و بتونید در بخش هایی که نیاز دارید استفاده کنید. باید نزدیک ۷۰ تا ۸۰ ساعت وقت مفید بذارید. ۷ تا ۸ ساعت برای یادگیری مقدمات و ۶۰ تا ۷۰ ساعتم برای تمرین تا مباحث مقدماتی PHP رو فرا بگیرید. البته بحث آموزش شاید بیشتر باشد و تا ۱۰ ساعت هم زمان ببرد. ولی باید حداقل ۷۰ ساعت تمرین مفید داشته باشید.

یادگیری متوسطه PHP :

برای یادگیری PHP تا حد متوسطه و بتونید برنامه های کوچک با این زبان بنویسید و بتونید برنامه ها رو تا حدودی ویرایش و تغییر دهید. باید حداقل ۱۵۰ تا ۲۵۰ ساعت وقت مفید بذارید. ۲۰ تا ۳۰ ساعت جهت یادگیری و آموزش برنامه نویسی PHP و ۱۳۰ تا ۲۳۰ ساعت هم جهت تمرین برنامه نویسی PHP، البته حداقل تمرین رو گفتم ولی باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ ساعت تمرین داشته باشید.

یادگیری پیشرفته PHP :

وقتی به بخش یادگیری و آموزش برنامه نویسی PHP سطح پیشرفته میرسیم واقعا جریان فرق میکند. چون باید حداقل زمان لازم برای یادگیری php تقریبا ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت است. ۵۰ تا ۱۵۰ ساعت یادگیری و آموزش برنامه نویسی PHP و ۸۵۰ تا ۹۵۰ ساعت هم تمرین. البته اینم باید در نظر گرفت بحث تمرین خیلی خیلی مهم است. پس تمرین باید بیشتر از این مباحث باشد. 

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری برنامه نویسی PHP است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *