Home » آموزش بهینه سازی دیتابیس وردپرس با رونوشت ها » بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها

بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها

همانطور که همه ی شما عزیزان میدانید یکی از راه‌هایی که می‌توان از طریق آن سرعت و امنیت سایت را افزایش داد از طریق بهینه سازی دیتابیس صورت می‌گیرد که می‌توانید با بهینه سازی و کاهش حجم داده‌های نامربوط در آن سرعت و امنیت سایت را به حد مطلوبی افزایش دهید. بنابراین بهینه سازی دیتابیس شما برابر است با افزایش سرعت وردپرس شما.. اما در این نوشته از آموزش وردپرس به شما نحوه بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها را نشان خواهیم داد. با ما همراه باشید… پیش از بررسی این موضوع ابتدا به تعریفی کوتاه در مورد رونوشت ها در وردپرس بپردازیم.

 

بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها

 

رونوشت وردپرس چیست؟

همانطور که می‌دانید یکی از ویژگی‌های وردپرس این است که به صوت خودکار هنگام نوشتن مطلب در زمان‌های معین شده و منظمی یک رونوشت یا ذخیره خودکار از آن تهیه می‌شود تا در صورت هرگونه قطع ارتباط با سایت نظیر اختلال در اینترنت و.. یک نسخه از آخرین تغییرات نوشته شما در خود به صورت پیش نویس نگهداری کند. برای اینکه بیشتر با رونوشت‌ها آشنا شوید کافی است تا مطابق تصویر زیر به ویرایش یکی از مطالب خود مراجعه کرده و در بخش انتشار نوشته بر روی بخش رونوشت‌ها کلیک کنید.

 

بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها

 

بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها

 

پس از اینکه بر روی رونوشت‌های نوشته کلیک کردید وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر خواهید شد که در آن می‌توانید تمامی رونوشت‌ها را با اسکرول کردن نوار مشخص شده در تصویر مشاهده و جهت ویرایش بازیابی کنید.

 

بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها

 

اما به دلیل اینکه این رونوشت به مرور حجم زیادی را از دیتابیس می‌گیرد و در هر بار ویرایش پست نیز به روز می‌شود در سایت‌هایی که دارای مطالب و داده‌هایی با حجم بالا می‌باشند باعث مشکل خواهد شد. لذا ما می‌توانیم رونوشت‌ها را در وردپرس به صورت کامل غیرفعال کرده و یا اینکه زمان هر بار به روزرسانی رونوشت را بیشتر کنیم.

 

بهینه سازی دیتابیس با حذف رونوشت‌ها در وردپرس

کافی‌است تا مطابق تصویر زیر وارد پیشخوان سایت وردپرسی خود شده و به بخش نمایش>> ویرایشگر مراجعه کرده و فایل توابع وردپرس functions.php پوسته وردپرس را انتخاب کرده و کد زیر را در آخرین خط قرار داده و بر روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

 

$wpdb->query( "DELETE FROM $wpdb->postsWHERE post_type = 'revision'" );

 

بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها

 

پس از اینکه تغییرات را ذخیره کردید صفحه اصلی سایت خود را یک بار باز کرده و ترجیحا با استفاده از کلیدهای ترکیبی CTRL + F5  CTRL + R و یا F5 یک بار صفحه سایت را ریلود نمایید، سپس کد را مجددا برداشته و فایل فانکشن را به حالت قبل برگردانید، مجددا به ویرایش یکی از نوشته‌ها مراجعه نمایید، خواهید دید که دیگر هیچ رونوشتی برای نوشته (ها) وجود ندارد.

 

کد غیرفعال کردن رونوشت‌ها در وردپرس

با استفاده از کد زیر می‌توانید رونوشت‌های وردپرس را به صورت کامل غیرفعال کنید، دقت داشته باشید که با غیرفعال شدن رونوشت هیچگونه تغییراتی به صورت خودکار در نوشته شما تا زمانی که به صورت دستی آن را در حالت پیش نویس و یا انتشار قرار ندهید، ذخیره نخواهد شد. برای غیرفعال کردن رونوشت خودکار وردپرس، کد زیر را در فایل functions.php قالب وردپرس خود قرار دهید:

 

function disableAutoSave(){ 
wp_deregister_script('autosave');}
add_action( 'wp_print_scripts', 'disableAutoSave' );

 

بهینه سازی دیتابیس با تغییر زمان ذخیره خودکار نوشته در وردپرس

اما اگر می‌خواهید تا ذخیره خودکار نوشته در وردپرس را به صورت کامل غیرفعال نکنید می‎توانید با تغییر مدت زمان هر ذخیره خودکار، حجم داده‌هایی را که برای رونوشت‌ها از دیتابیس گرفته می‌شود را تا حد محسوسی کاهش دهید. برای این منظور کد زیر را در جای مناسبی از فایل wp-config.php خود قرار دهید.

 

define('AUTOSAVE_INTERVAL', 300 ); // secondsdefine('WP_POST_REVISIONS', false );

 

همانطور که در کد بالا می‌بینید ما مدت زمان ۳۰۰ ثانیه را برای هر بار ذخیره کردن از نوشته تعیین کرده‌ایم، شما نیز می‌توانید به راحتی با تغییر عدد مورد نظر بر حسب ثانیه مدت زمان دلخواه خود را تعیین کنید. موفق و پاینده باشید….

این نوشته بهینه سازی دیتابیس وردپرس از طریق رونوشت‌ها برای اولین بار در بیست اسکریپت منتشر شده است.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *