Home » Browser » مدیر عامل اپرا: فروش شرکت به کنسرسیوم چینی تصمیم من نبوده است

مدیر عامل اپرا: فروش شرکت به کنسرسیوم چینی تصمیم من نبوده است

اپرا یکی از مرورگرهای رایگان وب به شمار می رود که در کامپیوتر، موبایل و تبلت می توان از آن استفاده نمود. این مرورگر یک محافظ داخلی در مقابل حملات فیشینگ و همچنین قابلیت حفظ امنیت هنگام مرور در سایت و حذف اطلاعات شخصی کاربر را داراست که موجب شده افراد زیادی به استفاده از آن تمایل نشان بدهند.

اما کمتر از یک ماه پیش بود که شایعاتی مبنی بر خرید این مرورگر توسط شرکت های چینی در وب منتشر گشت که براساس آنها کنسرسیومی متشکل از شرکت های سرزمین اژدهای سرخ قصد دارد Opera را با ۱٫۲ میلیارد دلاری خریداری نماید و اکنون اعلام شده که این معامله صورت پذیرفته.

کمپانی نروژی مورد بحث یکی از شناخته ترین شرکت های مستقل نرم افزاری به شمار می رفت که در سال های گذشته یک تنه توانسته بود هم شانه ی شرکت های بزرگی همانند گوگل و مایکروسافت فعالیت نموده و طرفداران خاص خود را داشته باشد.

همچنین بد نیست بدانید در رابطه با این خرید و فروش همیشه سوءتفاهم های متعددی وجود داشت تا اینکه وب سایت TechCrunch در طول برگزاری کنگره جهانی موبایل در بارسلون در پی صحبت با مدیر عامل کمپانی Opera به نام Lars Boilesen متوجه شد که این تصمیم به مدیر و اعضای داخلی شرکت مورد بحث مربوط نمی شده و سهام داران اپرا چنین خواسته ای را به انجام رسانده اند.

با این تفاسیر باید گفت، باعث ناراحتی است که شرکتی با چنین پیشینه ی طولانی و فعالیت از سال ۱۹۹۵ میلادی تاکنون، به این آسانی به مجموعه ای از کمپانی های چینی فروخته شده است. البته این معامله شاید برای خود شرکت خوب بوده اما روشن است که کاربران در طی سال های آتی دیگر شاهد حضور چنین مرورگری در موبایل های خود نخواهند بود و به تدریج آن را به دست فراموشی خواهند سپرد.

The post مدیر عامل اپرا: فروش شرکت به کنسرسیوم چینی تصمیم من نبوده است appeared first on دیجیاتو.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *