Home » HTTP/2 » پس از شانزده سال نسخه جدید HTTP از راه می رسد

پس از شانزده سال نسخه جدید HTTP از راه می رسد

در حال حاضر HTTP یکی از اساسی ترین و البته پایه ای ترین استانداردهای اینترنت محسوب می شود و حالا پس از ۱۶ سال قرار است که این استاندارد به نسخه ی جدید خود یعنی HTTP/2 ارتقا یابد.

مارک ناتینگهام مدیر کارگروه IETF HTTP (کار گروهی که مسئولیت توسعه ی استاندارد جدید را عهده دار بوده است) در وبلاگش آورده که کار نهایی سازی استاندارد جدید همین امروز به اتمام رسیده، و حال لازم است بازبینی ها اندکی در موردش صورت گیرد تا بتوان آن را به عنوان یک استاندارد قطعی منتشر و در مرورگرها و سرویس های وب مورد بهره برداری قرار داد.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

HTTP/2 اولین به روز رسانی پروتکل HTTP از سال ۱۹۹۹ تا به اکنون محسوب می شود و قرار است مزایایی قابل توجه را به وب بیافزاید. بر اساس این استاندارد امکان بارگذاری سریعتر صفحات، پایداری بیشتر ارتباط و ارائه cache قوی تر از جانب سرورها فراهم خواهد گشت.

همچنین استاندارد مورد بحث قرار است به یکی از دردسرهای بزرگ توسعه دهندگان نیز خاتمه دهد. تا کنون به این قشر توصیه می شد تا درون صفحات خود تعداد زیادی درخواست مبتنی بر HTTP قرار ندهند زیرا ممکن بود بارگذاری صفحه با اشکال مواجه شود، این امر سبب می گشت آنها به تکنیک های بهینه سازی مختلفی برای کاهش درخواست های مذکور روی بیاورند. اما با قابلیت تسهیم سازی در نظر گرفته شده در HTTP/2 پاسخ درخواست های موجود در یک صفحه به صورت همزمان دریافت می گردند و بدین ترتیب از ایجاد اختلال در بارگذاری آن جلوگیری می شود.

HTTP/2 همچنین نیازمند حجم ارتباطات کمتری است که بر همین اساس امید می رود مقدار بار موجود بر روی سرورهای خدمات دهنده نیز کاهش یابد. قابلیت های جدید رمزنگاری و پشتیبانی  بهتر از API ها نیز از دیگر مشخصه های پروتکل جدید هستند.

در همین راستا گوگل چند روز پیش اعلام کرده که قصد دارد در مرورگر خود موسوم به کروم به صورت کامل به همین استاندارد تازه سوئیچ نماید. ضمن اینکه توسعه دهندگانی که می خواهند HTTP/2 را پیش از ارائه ی رسمی تجربه کنند می توانند برای کسب اطلاعات لازم به این آدرس رجوع نمایند.

The post پس از شانزده سال نسخه جدید HTTP از راه می رسد appeared first on دیجیاتو.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *