۸ نکته ساده برای تولید محتوا بهتر و فروش بیشتر
در ابتدا باید بگوییم که برای هدایت کردن مشتری به صفحه خرید محصول باید بازاریابی قوی را انجام دهید. سپس مشتریان توضیحات محصول شمارا میخوانند و بین خریدن یا نخریدن آن تصمیم میگیرند.به این ۸ نکته ساده برای تولید محتوا بهتر و فروش بیشتر دقت کنید.
سؤال طلایی: آیا کاربران آنچه را که میفروشید خریداری میکنند؟
در جواب این سؤال باید بگوییم بستگی به این دارد که چقدر برای تولید محتوا درباره محصول خود زمان و انرژی گذاشتهاید. شاید در نگاه اول توضیحات محصول هیچ تأثیری در فروش نداشته باشد اما طبق آمارها توضیحات محصول یک ابزار مفید برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار است. بیایید به این آمارها نگاهی بیندازیم:
- ۸۷ درصد از خریداران هنگام خرید محصول توضیحات آن را بسیار مهم ارزیابی کردهاند.
- ۴۰ درصد از افراد کهنسال نیز به دلیل نداشتن شناخت کافی از محصولات موجود در بازار از توضیحات محصول استفاده میکنند.
- خریداران لباس و مواد غذایی نیز توضیحات محصول را بعد از قیمت در اولویت قرار میدهند.
- ۲۰ درصد از نارضایتی خریداران به دلیل نبود توضیحات کافی یا توضیحات اشتباه است.
اگر میخواهید فروش خود را بیشتر کنید وقت آن رسیده است که ۸ نکته ساده برای تولید محتوا بهتر و فروش بیشتر را یاد بگیرید.
داستان آموزش ۸ نکته ساده برای تولید محتوا بهتر و فروش بیشتر
اما چه چیزی باعث نوشتن بهتر توضیحات محصول میشود؟ با این ۸ نکته آشنا شوید.
مشتریان خود را بشناسید
اگر نمیدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و نمیدانید که قرار است چه کسی محصولات شمارا بخرد یا از خدمات شما استفاده کند، نوشتن توضیحات بسیار سخت است. شما باید این اطلاعات را داشته باشید تا به بهترین نحو بتوانید محصولتان را بفروشید.
این بدان معناست که شما باید شخصیت مشتریان (Persona) را بدانید. یک مشتری ایده آل اما واقعی را در ذهن خود تصور کنید. اگر تابهحال شخصیت مشتریان خود را بررسی نکردهاید، اکنون زمان آن است. یکقلم و کاغذ بردارید و موارد زیر را یادداشت کنید.
- اطلاعات کلی خریداران شما چیست؟
- علایق آنها چیست؟
- زبان مادری آنها چیست؟
- از چه نوع کلمات یا دستور زیان خوششان میآید؟
- در اوقات فراغت چهکاری انجام میدهند؟
- آنها چگونه وبسایت شمارا پیدا میکنند؟
- چرا به وبسایت شما علاقهمند هستند؟
اگر یک اطلاعات کلی در دست دارید، برای پیدا کردن اطلاعات جزئی میتوانید موارد زیر را موردبررسی قرار دهید.
- اولویت محصولات برای خرید
- الگوی رفتاری
- الگوی خرید
با پیدا کردن این اطلاعات میتوانید مشتریان خود را بهطور کامل تصور کنید. شناخت دقیق مشتریان برای نوشتن توضیحات محصول ضروری است و همچنین کار را راحت میکند.
به مزایا و ویژگیهای مثبت محصول دقیقتر نگاه کنید
به همان اندازه که شناخت خریداران مهم است، توضیحات نیز مهم است. کاربران شما فقط برای بازدید از صفحه محصول نیامدهاند. آنها کی خواهند بدانند که محصول شما چه قابلیتهایی دارد و چگونه نیازهای آنها را برآورده میکند. برای راحتی کار یک لیست از مزایا و معایب محصول خود بنویسید.
ابتدا با ویژگیهای محصول شروع کنید. مثلاً اگر کفش میفروشید، سایز، جنس، رنگ، وزن و ویژگیهای دیگر را بیان کنید. بخش ویژگیهای محصول باید کامل و دقیق باشد و هرچه را که کاربر باید بداند به او بگوید. ویژگیهای محصول تنها نصف قضیه را حل میکند، حال مشتریان شما میخواهند مزیتهای محصول را بدانند.
برای مثال مزایای کفش مواردی از قبیل راحتی، انعطافپذیری، بو و موارد اینچنینی را پوشش میدهد.
درواقع ویژگیها محصول بهترین ابزار برای ایجاد تفاوت بین محصول شما و دیگر محصولات است. همچنین کاربران با توجه به مزایای محصول شما تصمیم میگزند که بین شما و رقبا کدام را انتخاب کنند. پس در این موارد با دقت عمل کنید.
بانام تجاری خود موازی حرکت کنید
منظور این است که اگر نام برند یا نام تجاری شما رسمی است، توضیحات شما نیز باید رسمی باشد. اگر نام تجاری شما مدرن و امروزی است توضیحات شما نیز باید با آن مطابقت داشته باشد. نام تجاری شما خندهدار است؟ پس توضیحات شما نیز باید کمی بامزه باشد.
انشا بنویسید
اگر یادتان باشد، زمانی که در دوره مدرسه انشا مینوشتید، متن شما دارای یک مقدمه، بدنه و یک پایان بود. محتوای خوب محتوایی است که بتواند کاربر را درگیر خود کند. منظور این نیست که یک رمان یا یک داستان بنویسید، اما توضیحات محصول شما نباید تنها مزایا و معایب محصول باشد.
به آنها بگویید که محصول شما چگونه به زندگی آنها بهبود میبخشد. مشتریتان را در یک دنیای واقعی تصور کنید و برای آن جوری تولید محتوا کنید که مشتری قهرمان داستان و محصول شما ابزار موفقیت باشد.
از کلمات درست استفاده کنید
کلمات قدرت زیادی دارند. با یک کلمه میتوانید کسی را به اوج برسانید یا میتوانید آن را به پایینترین نقطه پرت کنید. واقعیت این است که بعضی از کلمات تأثیرگذارتر از بقیه هستند.
این ۲۰ کلمه توسط پدر تبلیغات (David Ogilvy) آزمایششدهاند و بسیار تأثیرگذار هستند:
- ناگهان
- حال یا حالا
- تضمین کردن (تضمین میکنیم)
- معرفی کردن (معرفی میکنیم)
- شگفتانگیز
- مهیج
- توجه (قابلتوجه)
- انقلاب
- متحیرکننده
- معجزه
- جادو
- تخفیف
- سریع
- آسان
- نیاز
- چالش
- مقایسه کنید
- معامله
- عجله
به این کلمات، کلمات اقناعی گفته میشود؛ یعنی کلماتی که بهراحتی کاربر را راضی میکند.
هنگام نوشتن توضیحات مطمئن شوید که از کلمات اقناعی استفاده میکنید.
متن بهیادماندنی بنویسید
نوشتن یک متن بهیادماندنی و خاص بسیار مهم است؛ زیرا مطالعات نشان میدهد که در بعضی موارد حافظه انسان از ماهیها هم بدتر عمل میکند. این بدان معنا است که محتوای شما بهراحتی فراموش میشود. حال راهحل چیست؟ ایجاد یک متن بهیادماندنی.
بهینه کردن محتوا برای موتورهای جستجو
نویسندگان هنگام نوشتن یک محتوا خوب برای کاربران با یک چالش بزرگ مواجه میشوند؛ اما شما باید در نظر داشته باشید که سایت شما تنها یک مخاطب ندارد، موتورهای جستجو نیز از سایت شما بازدید میکنند.
بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو) یکی از مواردی هست که حتماً باید در محتوای خود رعایت کنید. باید بهترین کلمه کلیدی را برای محصول خود انتخاب کنید.
دنیای سئو و الگوریتمهای گوگل روزبهروز در حال تغییر هستند و تکنیکی که امروز مؤثر است ممکن است فردا مضر باشد، اما هنوز هم بعضی از تکنیکها مثل محتوای غیرتکراری پابرجا هستند. فهرستی از نکات سئو محتوا:
- عنوان صفحه
- عنوان محصول
- توضیحات متا
- تگ ALT
- توضیحات محصول
کلمات کلیدی شما درواقع موضوع آن صفحه را نمایان میکند. ربات خزنده گوگل صفحه شمارا ازنظر موارد بالا بررسی خواهد کرد و در مورد چگونگی رتبهبندی وبسایت شما در کلمه کلیدی انتخابیتان تصمیمگیری میکند.
مثلاً زمانی که خرید کفش را در گوگل جستجو میکنید، چند تا از بهترین موارد برای شما به نمایش درمیآیند. سایتهای زیادی کفش میفروشند اما فقط چند سایت اول توانستهاند از الگوریتمهای گوگل بهترین استفاده را بکنند.
اضافه کردن ویدیو و تصویر
ناگفته نماند یک توضیح خوب شامل یک تصویر خوب است. اگر میخواهید کاربر را مجاب کنید که محصولتان را بخرد، باید از تصاویر خوب استفاده کنید.۶۳ درصد از کاربران برای خرید از تصاویر استفاده میکنند.
اگر بتوانید یک عکاس خوب استخدام کنید که عالی میشود. در غیر این صورت از آموزشهای عکاسی استفاده کنید تا بتوانید برای محصولاتتان عکسهای باکیفیتی داشته باشید. بهصورت کلی عکسهای خوب با تجهیزات زیر گرفته میشوند:
- دوربین حرفهای
- سهپایه
- پسزمینه خوب
- میز
جمعبندی:
در این مقاله ۸ نکته برای تولید محتوا بهتر و فروش بیشتر را یاد گرفتید. امیدواریم لذت برده باشید.
نوشته ۸ نکته ساده برای تولید محتوا بهتر و فروش بیشتر اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.