Home » سئو » الگوریتم کافئین و تاثیر آن بر نتایج ایندکس در وب‌سایت‌ها

الگوریتم کافئین و تاثیر آن بر نتایج ایندکس در وب‌سایت‌ها

الگوریتم کافئین و تاثیر آن بر نتایج ایندکس در وب‌سایت‌ها

همانطور که می‌دانید گوگل همواره به دنبال بهبود فضای وب و موتور جستجو خود می‌باشد. به همین دلیل دائما در حال ارائه و آپدیت الگوریتم‌های خود می‌باشد. الگوریتم‌هایی مانند الگوریتم پاندا، پنگوئن و … که در سئو سایت تاثیر بسزایی دارند. یکی از این الگوریتم‌ها الگوریتم کافئین است که به بررسی آن می‌پردازیم.

 

الگوریتم کافئین چیست؟

کافئین یک سیستم جدیدی در ایندکس کردن در وب محسوب می‌شود. این سیستم جدید به گوگل کمک می‌کند به شکل موثرتری در وب‌سایت‌ها خزیده و داده‌ها را ذخیره کند.

 

با ارائه الگوریتم کافئین تعداد ایندکس‌ها افزایش پیدا کرد و گوگل نتایج جدیدتری را در موتورهای جستجو ارائه داد. سرعت ایندکس شدن سایت‌ها تا جایی بالا رفته که محتواهای تازه بسیار راحت‌تر از قبل در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

تا قبل از این محتواهایی که نیاز داشتن سریع‌تر در اختیار کاربران قرار بگیرند با مشکلاتی مواجه می‌شدند. به‌طور مثال فرض کنید که شما در حوزه ارزی فعالیت می‌کنید و سرعت ایندکس گوگل پایین باشد. قطعا در اطلاع‌رسانی قیمت‌های لحظه‌ای با مشکل مواجه خواهید شد. اما امروزه گوگل قادر است که تازه‌ترین محتواها و اطلاعات را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

کافئین چگونه کار می‌کند؟

در سیستم قدیمی ایندکس کردن، انواع صفحات و محتوا بر اساس مولفه‌های مختلف، از جمله کلمه کلیدی، گروه‌بندی می‌شدند. به‌این‌صورت که خزنده‌های مختلفی به صفحات وب‌سایت‌ها فرستاده می‌شدند که برخی از آن‌ها تغییرات را مورد بررسی قرار می‌دادند. برخی دیگر تغییرات اعمال شده را دوباره ایندکس می‌کردند.

 

با الگوریتم کافئین، گوگل این توانایی را به دست آورد که داده‌هایی را جمع آوری کند و آن‌ها را طی چند ثانیه به ایندکس خود اضافه کند. به این ترتیب اطلاعات جدیدتر به شکل گسترده‌تری و با سرعت بیشتری ایندکس شده و در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. در واقع کافئین در صفحات وب‌سایت‌ها یک‌پارچگی ایجاد می‌کند. این الگوریتم برای حمایت و پشتیبانی از محتوای وب‌سایت‌ها طراحی شده است.

 

کافئین گوگل بر روی چه سایت‌هایی تاثیر می‌گذارد؟

برخلاف آپدیت‌های الگوریتم‌های دیگر گوگل، الگوریتم کافئین تاثیر منفی بر روی وب‌سایت‌ها ندارد. با این حال برخی سایت‌ها شاهد افت رتبه‌بندی و کاهش ترافیک ارگانیک هستند. به این ترتیب که با راه اندازی این الگوریتم، گوگل توانایی خزیدن سریعتر و تولید نتایج جدیدتر را با میزان ایندکس بیشتر دارد و در نهایت سایت‌هایی که به سرعت مطالب جدید ایجاد می‌کنند، خیلی زود از گوگل پاداش می‌گیرند و با سیستم جدید کافئین تمام سایت‌ها ایندکس شده و شانس دیده شدن در نتایج جستجو را به دست می‌آورند.

 

به علاوه این الگوریتم با درک رشد پیش رو و چگونگی تاثیر تغییر دستگاه ها و رسانه ها بر روی منابع ساخته شد.

 

مزایای الگوریتم گوگل

  • سرعت : الگوریتم کافئین می تواند با سرعت خیلی زیادی صفحات وب سایت ها را به روز رسانی و ایندکس کند و سرعت بالای آن در این کار باعث می شود مطالب جدید به طور گسترده در اختیار کاربران قرار بگیرد.
  • اندازه ایندکس: الگوریتم کافئین میزان ایندکس مطالب را به اندازه ۷۰ درصد افزایش داد، در نتیجه کاربران در زمان جستجو نتایج بهتری را مشاهده خواهند کرد.
  • ارتباط: کافئین توانست ارتباط بین نتایج جستجو و عبارت جستجو شده را بهبود بخشد.
  • افزایش جذب کاربران: الگوریتم کافئین با سرعت بالایی که در ایندکس کردن و به روز کردن مطالب دارد، می تواند هر لحظه مطالب جدیدی را به کاربران ارائه دهد و این تنوع باعث جذب بیشتر کاربران شده است.

نوشته الگوریتم کافئین و تاثیر آن بر نتایج ایندکس در وب‌سایت‌ها اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *