اهمیت بروزرسانی محتوا | چرا باید محتوا را بروزرسانی کنیم؟
حتماً تاکنون از اهمیت تولید محتوا در سئو و افزایش بازدید وبسایت خود مطلع شدهاید. امروز قصد داریم ترفندی را آموزش دهیم که گاهاً به اندازه تولید یک محتوای جذاب و تازه میتواند به سئو وبسایت شما کمک کند. این روش بروزرسانی محتوا است. با بروزرسانی مقالات قدیمی وبسایت میتوانید نتایج جذابی دریافت کنید که در این مقاله به آن میپردازیم.
چرا باید محتوای وبسایت را بروزرسانی کرد؟
در ادامه به ۵ دلیل اصلی برای آپدیت کردن محتوا اشاره خواهیم کرد:
۱- بروزرسانی محتوا به سئو وبسایت شما کمک میکند!
گوگل همیشه به دنبال محتوای تازه و با کیفیت است. در بسیاری از حوزهها مقالهی چند سال قبل خیلی جذاب و مفید به نظر نمیرسند. در این موارد به جای اینکه وقت زیادی برای نوشتن یک مقاله جدید در همان موضوع صرف کنید، بهتر است همان مقالهی قدیمی را با افزودن چند پاراگراف جدید و حذف چند جملهی قدیمی به روز نمایید.
در این صورت علاوه بر صرف جویی در زمان، از اعتبار سئو آن صفحه قدیمی برای قرارگیری در جایگاه مناسب در نتایج گوگل هم بهرهمند میشوید. حال آنکه ممکن بود صفحهی جدیدی که میساختید به دلیل اعتبار کمتر صفحه در نتایج بالایی قرار نمیگرفت.
۲- اصلاح کلمات کلیدی، معجزه میکند!
اصلاح کلمات کلیدی بر اساس نتایجی که تاکنون از آنالیزهای صفحات به دست آوردهاید از جذابترین تکنیکهای سئو محتوا است. این تکنیک در بسیاری از دورههای سئو گفته نمیشود و به عنوان یک راز بین سئوکاران باقی میماند!
زمانی که یک بازهی زمانی چندماهه از تولید محتوای شما میگذرد، ابزارهایی مثل گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس اطلاعاتی از جستجوی کاربران و کیوردهایی که آنها را به این صفحه رسانده نمایش میدهند. توصیه میکنم برای هرمقاله ۲ تا ۵ عبارت اصلی که کاربران با جستجوی آنها به مقالهی مدنظر شما رسیدهاند را یاداشت کنید و محتوای سایت را با آن چند کلمهی جدید سئو کنید.
نمودار بالا نتیجهی اجرای ترفند گفته شده را در یکی از مقالات همین سایت نشان میدهد. با تغییر کلمهی کلیدی در بازهای که با خط قرمز مشخص شده، نرخ کلیک و بازدید از مقاله چند برابر شد.
۳- آمار بازدید وبسایت خود را بالا ببرید!
یکی از روشهایی که برای افزایش آمار بازدید توصیه میکنیم، بروزرسانی محتوا است. فرض کنید در سال ۲۰۲۱ با مقالهای مواجه شوید که با عنوان “آپدیتهای جدید گوگل در سال ۲۰۱۹” در نتایج جستجو قرار گرفته باشد. چند درصد از کاربران به این مقاله توجه می کنند؟!
اگر همین محتوا برای سال جدید بروزرسانی شود، نرخ کلیک در این مقاله چند برابر خواهد شد. حال فرض کنید این افزایش نرخ کلیک را در ۱۰۰ مقاله تجربه کنید. در این زمان آمار بازدید وبسایت شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.
۴- نشانهی بروز بودن برند شماست!
مخاطب و موتور جستجو به دنبال محتوای جذاب و به روز هستند. این همان دلیلی است که به روز ماندن شما را ضروری میکند. سطح محتوایی که شما چند سال قبل تهیه کردهاید با سطح محتوای امروز شما متفاوت است. پس انجام یک بازبینی در محتوا میتواند به افزایش کیفیت و سطح مقاله هم کمک کند. ضمن اینکه ممکن است در مقالات از آمارهایی استفاده شده باشند که اکنون منقضی شدهاند، تصاویری که دیگر مناسب نیستند و یا عناوینی که باید بروز شوند.
برای مثال در سال ۲۰۲۱ کاربر به دنبال مهمترین تکنیکهای سئو در سال ۲۰۱۷ نیست!
۵- از رقبای خود جا نمانید!
رقبای شما هر روز در حال تولید محتوای جذاب و جدید هستند، علاوه بر آن سعی دارند که محتوای قدیمی سایت را هم به روز نگه دارند. اگر میخواهید از این رقابت جا نمانید، دیگر وقت آن رسیده که به بروزرسانی محتوا در وبسایت خود فکر کنید.
سعی کنید با بهینه و بروز نگه داشتن صفحات قدیمی سایت همیشه سهمی از نتایج جستجوها داشته باشید!
مهمترین اقدامات در بروزرسانی محتوا
برای بروزرسانی محتوا، هر آنچه که در صفحه وبسایت تحت عنوان محتوا وجود دارد را میتوانید آپدیت کنید. اما در ادامه مهمترین بخشهایی که باید همواره به آنها توجه داشته باشید را لیست کردهایم:
- آپدیت عنوان اصلی و عنوان سئو
- آپدیت توضیحات متا
- تغییر جملات دارای آمار منقضی شده و اطلاعاتی قدیمی
- تغییر تصاویر غیر قابل استفاده بر حسب زمان
- افزودن چند جمله جدید
- افزودن چند کلمهی کلیدی جدید به مقاله
نوشته اهمیت بروزرسانی محتوا | چرا باید محتوا را بروزرسانی کنیم؟ اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.