Home » آموزش ها » Upsell چیست و چگونه با بیش فروشی درآمد خود را افزایش دهیم

Upsell چیست و چگونه با بیش فروشی درآمد خود را افزایش دهیم

بیش فروشی یا Upsell محصولات روشی است که با ارائه محصولات گران قیمت‌تر یا ارتقا محصول قبلی به محصول جدید استفاده می‌شود. در این روش مشتری با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم، ارزش‌ها و امکانات بیشتری نسبت به محصول قبلی دریافت خواهد کرد. این موضوع مشتری را ترغیب به خرید محصول گران‌قیمت‌تر می‌کند و باعث افزایش فروش شما خواهد شد. در ووکامرس و سایر سیستم‌های فروشگاه‌ساز می‌توانید با چند کلیک Upsell محصولات را اجرا کنید. اما بیایید دقیق‌تر بررسی کنیم که Upsell چیست و چرا بهتر است از آن در سایت خود استفاده کنیم؟

 

Upsell یا بیش فروشی چیست

فرض کنید وارد یک مغازه لپ تاپ فروشی شده‌اید و قیمت یک لپ تاپ میان‌رده را می‌پرسید. فروشنده به شما می‌گوید این لپ تاپ با سی پی یو Core i5 که قدرت متوسطی دارد با قیمت ۱۹ میلیون تومان تقدیم حضور شما می‌شود. شما تصمیم به خرید می‌گیرید و اگر مغازه دار واقعا یک کاسب قدیمی باشد از حالات رفتار و چهره شما متوجه خواهد شد که شما واقعا خریدار این محصول هستید.

 

حالا یک لپ تاپ دیگر را به شما نشان می‌دهد. یک لپ تاپ با همان سخت‌افزار اما جنس بدنه آن بر خلاف قبلی، آلومینیومی هست. برای این لپ تاپ با‌کیفیت‌تر تنها کافیست ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

 

پیشنهاد خودتان برای خرید کدام گزینه است؟ قطعا لپ تاپ دوم را می‌پسندید. هزینه‌اش را پرداخت می‌کنید و با خیال راحت از مغازه خارج می‌شوید. به احتمال زیاد برای خریدهای بعدی هم در آینده به‌سراغ همین مغازه دار خواهید آمد. چرا که خرید لذت‌بخشی از این کسب‌و‌کار داشته‌اید.

 

در اینجا این مغازه دار بیش فروشی یا Upselling انجام داده است. به این معنا که یک محصول را که تقریبا هم قیمت با محصول قبلی است به شما فروخته اما دو مورد را برای فروش خود با همین یک کار انجام داده است.

  • تضمین فروش محصول خود با ارائه یک محصول بهتر
  • ۳۰۰ هزار تومان افزایش درآمد در همان فروش

البته اینجا منظور ما از درآمد، درآمد خالص نیست. بلکه محصولی را فروخته است که ممکن است چند درصد آن سود خالص باشد. در کسب‌و‌کار اینترنتی خود به راحتی مغازه‌های سنتی می‌توانید Upselling را اجرا کنید. شاید هم بسیار راحت‌تر!

Upselling به معنای ارائه پیشنهاد به مشتری برای خرید محصولات با قیمت بالاتر یا ارتقا محصول قبلی با پرداخت هزینه است. البته در صورتی که محصول گران‌قیمت‌تر قبلا مورد توجه قرار نگرفته باشد.

محصول گران‌قیمت‌تر قبلا مورد توجه قرار نگرفته باشد

منظور از جمله دوم در پاراگراف زرد رنگ چیست؟ بعضی مواقع مشتری واقعا توان پرداخت هزینه محصول گران‌قیمت‌تر را ندارد و فروشنده آن چنان به مشتری اصرار می‌کند که محصول گران‌قیمت‌تر را خریداری کند، که محصول ارزان قیمت از چشم مشتری می‌افتد. پس تنها یک پاسخ را خواهیم شنید. یک دوری بزنم به زودی خدمتتان میرسم!

 

در فروشگاه‌های آنلاین نیز دقیقا قضیه به همین شکل است. نباید مشتری را مجبور به خرید محصول گران‌قیمت‌تر کنید. بلکه Upselling تنها باید به‌صورت یک پیشنهاد باشد. دقت داشته باشید به‌هیچ‌وجه نباید محصول گران‌قیمت‌تر باعث نمایش نقطه‌ظعف در محصول قبلی شود.

 

اجرای Upsell محصولات با ووکامرس

اگر از فروشگاه‌ساز ووکامرس استفاده می‌کنید، به راحتی می‌توانید Upsell را روی فروشگاه اینترنتی خود اجرا کنید. کافیست آموزش Upsell و Cross sell محصولات در ووکامرس را ببینید.

نوشته Upsell چیست و چگونه با بیش فروشی درآمد خود را افزایش دهیم اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *