Home » آموزش ها » ریتارگتینگ چیست و چرا در تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود؟

ریتارگتینگ چیست و چرا در تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود؟

حتماً برای برخی از شما پیش آمده است که به وب‌سایت‌های گوناگونی مراجعه کرده باشید و در آن وب‌سایت تبلیغات آن محصولی که شما به آن علاقه‌مند هستید را مشاهده کرده‌اید. به‌عنوان‌‌مثال شما ممکن است برای دیدن آخرین اخبار موجود به یک وب‌سایت خبری مراجعه کنید و در آن وب‌سایت تبلیغ چیزی را مشاهده کنید که قبلاً در موتورهای جستجو آن را سرچ کرده‌اید. درواقع تبلیغ نمایش داده‌شده برای شما مطابق با سلیقه و نیاز شما است. اما ریتارگتینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

 

ریتارگتینگ چیست و چرا در تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود؟

 

نمایش تبلیغات متناسب با نیاز کاربر

در پاسخ به این سؤال باید به شما بگوییم که ابتدا شما باید اطلاعاتی در مورد تبلیغات ریتارگتینگ کسب کنید. سپس شما می‌توانید به‌خوبی این فرایند را درک کرده و در سایت خود از آن استفاده نمایید. پیدا کردن مشتری شما توسط این روش به‌سادگی امکان‌پذیر است و شما تنها با خواندن این آموزش و همچنین دیدن ویدئو مربوطه قادر هستید این کار را انجام بدهید. پس با ما همراه باشید.

 

ریتارگتینگ چیست

ریتارگتینگ کمک می‌کند که کاربر در سایت شما شناسایی شود. به‌همین‌ترتیب در سایت‌های دیگر با توجه به نیازهای کاربر که از قبل شناسایی‌شده است؛ تبلیغات را به کاربر نمایش می‌دهد. این تبلیغات سبب می‌شود محصول شما در ذهن کاربر بیشتر بماند و کاربر این محصول را به‌یاد داشته باشد.

 

به‌عنوان‌مثال زمانی که کاربر وارد سایت آموزشی می‌شود با پکیج‌های متفاوتی مواجه می‌شود که هرکدام امکانات و قابلیت‌های خاص خود را دارند. یکی از این پکیج‌ها وبمستران طلایی می‌باشد؛ این پکیج نیز مانند دیگر محصولات توضیحاتی دارد که کاربر هنگام خرید باید آن‌ها را مطالعه کند. خب شما ممکن است بعد از خواندن این توضیحات تصمیم بگیرید این محصول را خریداری کنید یا خیر.

 

حال فرض کنیم که شما این پکیج را خریداری نکنید. پس از آن شما وارد سایت دیگری می‌شوید و تبلیغ وبمستران را در آنجا و چندین سایت دیگر مجدداً مشاهده می‌کنید. ممکن است وقتی این اتفاق برای شما رخ می‌دهد برایتان عجیب باشد. اما زمانی که کاربر تبلیغ یک محصول را در چندین سایت مختلف می‌بیند به خرید آن ترغیب می‌شود.

 

اطلاعات را از کجا دریافت کنیم؟

اگر در موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ کنید سایت‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که این کار را برای شما انجام می‌دهند. پس‌ازاینکه شما در این سایت‌ها ثبت‌نام کردید یک کد رهگیری به شما تحویل داده می‌شود. شما باید این کد را در سایت خود قرار دهید.

 

با استفاده از آن کد، شرکت‌های تبلیغاتی کاربر را شناسایی و آی پی و همچنین کوکی کاربر را شناسایی می‌کنند و این اطلاعات را در دیتابیس خود ذخیره و ثبت می‌کنند. این کد مشخص می‌کند کاربر در سایت شما کدام‌یک از صفحات را مشاهده کرده است. به همین دلیل شرکت‌های تبلیغاتی می‌توانند از این طریق تبلیغات آن محصولاتی که کاربر از آن‌ها دیدن کرده است را در سایت‌های دیگر قرار دهند.

 

وب‌سایت‌ها کد تبلیغاتی که از شرکت‌های تبلیغاتی گرفته‌اند را در سایت خود قرار می‌دهند. سپس به هر کاربر تبلیغات موردنیاز او و مطابق با سلیقه‌اش را نمایش خواهند داد. به این کار تبلیغات ریتارگتینگ گفته می‌شود. این کار به شما این امکان را می‌دهد که تجارت خود را گسترش دهید.

 

این شرکت‌های تبلیغاتی مبلغی از شما دریافت می‌کنند و درصد خاصی از آن را به شرکت‌هایی می‌پردازند که قرار است محصولات شما را تبلیغ کنند. این کار مزیت‌های زیادی دارد. اولین مزیت این کار برای کسب‌وکار شما است؛ که باعث می‌شود با این تبلیغات برند شما در ذهن مشتری بماند و محصول شما فروش برود. از طرف دیگر وب‌سایت‌های تبلیغاتی سود کرده و درنتیجه شبکه تبلیغاتی از این طریق رونق پیدا می‌کند.

 

بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر پیشرفت برند خود هستد همین‌الان این شرکت‌ها را از طریق گوگل پیداکرده و تبلیغات خود را شروع کنید.

نوشته ریتارگتینگ چیست و چرا در تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شود؟ اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *