Home » استارت آپ » کسب درآمد از اینترنت۲: فروش فایل در اینترنت با وردپرس

کسب درآمد از اینترنت۲: فروش فایل در اینترنت با وردپرس

از بهترین روش‌های کسب درآمد در اینترنت، راه اندازی فروشگاه فایل و کسب درآمد از این طریق است. یک فروشگاه اینترنتی صرفا محصولات فیزیکی نمی‌فروشد؛ فروشگاه‌های اینترنتی موفقی وجود دارند که از طریق فروش فایل و محصولات مجازی در اینترنت، به درآمدهای بسیار بالایی رسیده‌اند و جزو سایت‌های برتر محسوب می‌شوند. آیا می‌دانید یک فروشگاه فایل چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟ چه تفاوتی با فروشگاه محصولات فیزیکی دارد و از چه راهی باید فروش خود را افزایش دهد؟ این را هم می‌دانید که فروش فایل با وردپرس امکان‌پذیر است؟ در ادامه این آموزش همراه ما باشید تا با نحوه راه اندازی یک فروشگاه محصولات مجازی در وردپرس آشنا شوید.

 

فروش فایل با وردپرس

محصول مجازی و فروشگاه فایل چیست؟
یک فروشگاه اینترنتی فروش کتاب را در نظر بگیرید؛ هر کاربر می‌تواند کتاب مورد نظر خود را از بین تنوعی از کتاب‌های مختلف انتخاب کند و آن را به سبد خرید خود اضافه کرده و در نهایت مبلغ سفارش خود را بپردازد. چند روز بعد از طرف پست، کتاب خود را تحویل می‌گیرد و فرایند خرید اینترنتی این کاربر به پایان می‌رسد. کتاب یک محصول فیزیکی است و برای رسیدن به دست مشتری، شامل هزینه‌های حمل و نقل می‌شود. این مثالی برای یک فروشگاه محصولات فیزیکی بود؛

 

حال ببینیم محصولات مجازی شامل چه چیزهایی می‌شود. دوباره یک فروشگاه اینترنتی فروش کتاب را در نظر بگیرید؛ این فروشگاه کتاب برخلاف فروشگاه قبلی، هیچ کتابی در دنیای واقعی ندارد و برای ارسال آن‌ها از پست یا پیک نیز استفاده نمی‌کند! کتاب‌هایی که در این فروشگاه وجود دارند به صورت ایبوک (eBook) یا کتاب الکترونیکی هستند و بعد از اینکه کاربر هزینه سفارش خود را پرداخت کرد، می‌تواند کتاب الکترونیکی خود را از سایت مربوطه یا ایمیل خود دریافت و دانلود کند.

 

این فروشگاه اینترنتی عملا هیچ هزینه‌ای برای ارسال محصولات خود نمی‌پردازد و شاید تعجب کنید اما حتی فرایند ارسال محصولات به دست مشتری به صورت خودکار و توسط خود سایت انجام می‌شود. در واقع محصولات مجازی محصولاتی هستند که در دنیای واقعی وجود نداشته و برای رسیدن به دست مشتری نیازی به حمل و نقل ندارند.

 

چه محصولاتی را می توان در فروشگاه فایل فروخت؟

کسب درآمد از اینترنت۲: فروش فایل در اینترنت با وردپرس

هر چیزی که در کامپیوتر یا لپ تاپ شما قابل استفاده است و در دنیای واقعی وجود ندارد را می‌توان به عنوان محصول مجازی فروخت. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • فروش نرم افزارهای مختلف
  • فروش قالب و افزونه وردپرس
  • فروش طرح‌های لایه باز فتوشاپ مثل کارت ویزیت
  • فروش کتاب الکترونیکی
  • فروش فیلم، صوت و متن‌های آموزشی در حوزه‌های تخصصی و غیرتخصصی مختلف
  • فروش موکاپ و تصاویر مختلف
  • و …

 

چگونه فروشگاه فایل خود را راه اندازی کنم؟

کسب درآمد از اینترنت۲: فروش فایل در اینترنت با وردپرس

سایت‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که شما می‌توانید با ثبت نام در آن‌ها، فایل‌های خود را برای فروش بگذارید. البته درصدی از مبلغ فروش شما به این سایت‌ها تعلق می‌گیرد و مابقی به حساب شما واریز می‌شود. این سایت‌ها عموما سایت‌های معروف و پربازدیدی هستند که به شناخته شدن محصولات شما و فروش آن ها کمک می‌کنند. اما یک راه دیگر هم برای راه اندازی فروشگاه فایل وجود دارد و آن هم استفاده از وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت حتوای قدرتمند است. با استفاده از این روش می‌توانید سایت شخصی خود را برای فروش فایل با وردپرس راه اندازی کنید.

 

راه اندازی فروشگاه فایل با وردپرس

با استفاده از وردپرس می‌توانید سایت فروشگاه فایل خود را به راحتی راه اندازی کنید. کافی است یکی از افزونه های EDD یا Woocommerce را نصب کنید تا بتوانید فروش فایل با وردپرس را آغاز نمایید. افزونه (EDD (Easy Digital Downloads صرفا برای راه اندازی فروشگاه محصولات مجازی طراحی شده است. اما افزونه Woocommerce علاوه بر فروش محصولات مجازی، امکان فروش محصولات فیزیکی نیز دارد و افزونه محبوبی است. اگر فقط می‌خواهید محصولات مجازی بفروشید و در آینده قصد فروش محصولات فیزیکی را ندارید، می‌توانید از افزونه EDD استفاده کنید.

 

اگر از افزودنی‌های این افزونه هم در سایت خود استفاده کنید، یک فروش فایل با وردپرس بصورت کاملا حرفه‌ای خواهید داشت. اما اگر قصد دارید هر دو محصول مجازی و فیزیکی را به فروش برسانید، می‌توانید از افزونه قدرتمند Woocommerce استفاده نمایید. هر دوی این افزونه‌ها کاملا رایگان هستند و می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

استراتژی‌های فروشگاه فایل برای فروش بیشتر

کسب درآمد از اینترنت۲: فروش فایل در اینترنت با وردپرس

برای اینکه بتوانید فروش فایل با وردپرس یا هر روش دیگر را به موفقیت برسانید باید مسیری را طی کنید. یک شبه نمی‌توانید به درآمد خوب برسید. از قدیم گفتند یک شبه نمی‌توان ره صد ساله رفت! پس لطفا در این مورد صبور باشید. استراتژی‌های این بخش بر روی عملکردتان تاثیر خوبی دارد. پیشنهاد می‌کنم حتما آن‌ها را با دقت بررسی کنید.

 

۱- درباره محصولات و نحوه سفارش توضیح دهید

همانطور که یک فروشگاه محصولات فیزیکی تمامی ویژگی‌های محصولات خود مثل ابعاد، رنگ، وزن و … را در صفحه محصول ذکر می‌کند، شما هم تمامی ویژگی‌های محصول مجازی خود را ذکر کنید تا کاربر به خوبی با آن آشنا شود و بتواند به راحتی تصمیم به خرید بگیرد. همچنین نحوه ارسال محصول را برای مشتریان به خوبی روشن کنید و ذکر کنید که بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود محصول به آن‌ها ایمیل می‌شود یا اینکه می‌توانند از پنل کاربری خود، محصولات را دانلود نمایند. این دو ویژگی در فروش فایل با وردپرس موجود است و می‌توانید به راحتی آن را سفارشی‌سازی کنید؛ چه از Edd استفاده کنید چه از ووکامرس.

 

۲- فیلدهای پرداخت را مدیریت کنید

وقتی محصول شما مجازی است و نیازی به ارسال توسط پست ندارد، نیازی نیست حین سفارش آدرس و کد پستی یا نام شرکت کاربر را دریافت کنید. گرفتن نام کامل، شماره موبایل و ایمیل مشتری کافی است. وقتی کاربر فیلدهای زیادی برای پر کردن می‌بیند، همان لحظه از خرید منصرف می‌شود. دقت داشته باشید که فرایند خرید باید به ساده‌ترین شکل ممکن انجام شود.

 

در افزونه EDD فیلد اضافی وجود ندارد اما می‌توانید با استفاده از افزونه EDD custom checkout fields فیلد هایی به صفحه پرداخت اضافه کنید. در افزونه ووکامرس فیلدهای اضافی زیادی وجود دارند که با استفاده از افزونه Woocommerce Checkout Manager می‌توانید آن‌ها را در فرآیند فروش فایل با وردپرس، مدیریت کنید.

 

۳- محصولات را بروز رسانی نمایید و کاربران را مطلع کنید

فرقی نمی‌کند چه محصول مجازی در سایت خود می‌فروشید؛ کاربران دوست دارند همیشه محصولات بروز و آپدیت شده داشته باشند. به عنوان مثال اگر طرح لایه باز کارت ویزیت می‌فروشید، پس از مدتی می‌توانید رنگ قسمتی از کارت یا آیکونی را تغییر دهید یا فونت جدیدی به آن اضافه کنید و آن را به صورت رایگان یا با هزینه خیلی کمتر از خود محصول در اختیار خریداران قرار دهید.

 

برای ووکامرس می‌توانید از افزونه اطلاع‌رسان محصولات دانلودی استفاده کنید تا به محض اینکه محصول را آپدیت کردید، ایمیلی به خریدارن محصول فرستاده شود تا با خبر شوند که محصولی که خریده‌اند بروز رسانی شده. این کار در جلب رضایت کاربران و افزایش فروش شما تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

 

۴- کدهای تخفیف بسازید

چون محصولات مجازی می‌فروشید، به راحتی می‌توانید برای آن‌ها تخفیف در نظر بگیرید و محدودیتی در این مورد ندارید. به عنوان مثال برای محصولات فیزیکی نمی‌توان تخفیف زیادی اعمال کرد چرا که باعث ضرر شما خواهد شد. اما محصولات مجازی را خود شما ساخته‌اید و می‌توانید آن‌ها را با تخفیف‌های ۹۰ درصدی بفروشید.

 

با این کار نه تنها ضرر نمی‌کنید، بلکه تعداد فروش شما بسیار زیاد می‌شود و درآمد خوبی کسب خواهید کرد. به مناسبت‌های مختلف می‌توانید کدهای تخفیفی در نظر بگیرید و در اختیار کاربران قرار دهید. (برای این منظور می‌توانید روش ارائه تخفیفات در ووکامرس را مطالعه کنید.)

 

سخن پایانی

کسب درآمد از اینترنت همیشه جزو جذاب‌ترین روش‌های کسب درآمد بوده است. ما در این مقاله یکی از این روش‌ها که فروش فایل است را توضیح دادیم و همچنین ابزارهای لازم برای پیاده سازی این روش را معرفی کردیم. با استفاده از وردپرس به راحتی می‌توانید یک فروشگاه حرفه‌ای فایل داشته و به فروش فایل با وردپرس ادامه دهید.

نوشته کسب درآمد از اینترنت۲: فروش فایل در اینترنت با وردپرس اولین بار در بیست اسکریپت. پدیدار شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *