Home » #C » پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران

یکی از سوالاتی که در این مدت به کرار شنیدم این بوده که پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران کدام زبان است؟ ، واقعا نمیشود گفت کدام زبان برنامه نویسی، پردرآمدترین زبان در ایران است. متاسفانه مقالاتی که در این حوزه در سایت های همکار نوشته شده است مربوط به بازار کار ایران نیست. مقالات این دوستان مربوط به بازار کار خارج کشور است که اصلا قابل مقایسه با بازار کار ایران نیست. در این مقاله سعی میکنم پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران یا بهتره بگویم پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران را مورد بررسی قرار دهم و بگویم چه زبانی رو کار کنیم احتمال درآمد زیاد برای ما وجود دارد.

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران

قبلا در سایت مقالات زیادی در مورد این موضوع نوشتیم پیشنهاد میکنم حتما این مقالات رو مطالعه کنید تا درک بهتری داشته باشید، لیست این مقالات رو در بخش پایین میاورم تا اگه دوست داشتید مطالعه کنید:

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران

اول این رو بگم که زبان برنامه نویسی خاصی وجود ندارد که به صورت عنوان پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران شناخته شود، بعد اینکه همکاران مقالاتی که نوشته اند مروبط به خارج ایران است. مثلا یکی از این سایت ها نوشته بود اگر زبان های روبی، اسکلا، گو، پرل، سی و سی پلاس پلاس رو بلد باشید هیچ وقت بیکار نمی مانید. این دوست عزیز راست میگه این زبان ها رو بلد باشید بیکار نمی مانید اما خارج از ایران، ولی با اعتقاد تمام میگم کسی که این زبان ها رو بلد باشد به احتمال زیاد در ایران بیکار است. چون بازار کار ایران کاملا با خارج کشور متفاوت است. 

توجه: خواهش دارم از این دوستان اگر خبر ندارند به صورت کورکورانه مقاله منتشر نکنند چون کسی که میخواد وارد این عرصه شود میخواد هزینه مالی و معنوی کند و تمام وقتشو در این بخش بذارد. پس لطفا به بیراه نبریدش، که اوج نامردی در حق این عزیزان است.

اگر شما قصد مهاجرت به خارج کشور رو دارید هر زبان برنامه نویسی رو یاد بگیرید به راحتی میتوانید در خارج کشور کار پیدا کنید اما در ایران از این خبرها نیست، مثلا زبانی مثل جاوا، بهترین زبان برنامه نویسی جهان است بر اساس آماری که سایت های معروف جهانی در حوزه برنامه نویسی منتشر میکنند و اکثر مواقع این زبان در صدر جدول بهترین زبان های برنامه نویسی جهان قرار دارد. اما وضعت کار آن در ایران در یک کلمه نسبت به بقیه زبان ها مثل سی شارپ، php، تکنولوژی asp.net، فریم ورک لاراول افتضاع است. جاوا در ایران فقط به صورت محدود استفاده می شود یا در بخش های از صنعت استفاده می شود و اگر کسی بخواهد اندروید کار کند به سمت آن میرود. 

پس اگر قرار است ما یک زبان برنامه نویسی رو یاد بگیریم باید بدونیم هدف از یادگیری چی است. اگر شما میخواید به درآمد زایی برسید باید یک زبان برنامه نویسی رو انتخاب کنید که بازار کار دارد. مثلا یه بنده خدایی بر اساس گفته های استادشون رفته بود برنامه نویسی سی رو یاد گرفته بود، الان دنبال کار میگشت. گفت هر چی میگردم کاری وجود ندارد. تقصیرشم نیست در ایران برای زبان های این سبکی بازار کار خاصی وجود ندارد. مثلا برنامه نویسی سی برای الکترونیک، رباتیک و تا حدودی صنعت استفاده می شود و من ندیدم کسی دیگر در حوزه های دیگر استفاده کند. اینو قبول دارم که این زبان ها به شدت قوی و فوق العاده هستند ولی بحث ما زبان برنامه نویسی نیست، بله بازار کار و کسب درآمد است. 

حال بریم سراغ جواب سوال پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران کدام زبان است؟

بهتره بگیم پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران کدام زبان ها هستند. یک زبان رو نمیتوان معرفی کرد. در ایران چند زبان وجود دارند که اگر به آنها مسلط شوید صد در صد میتوانید به درآمدهای عالی برسید. در بخش پایین این زبان ها و تکنولوژی ها رو معرفی می کنیم. 

  • زبان برنامه نویسی سی شارپ
  • زبان برنامه نویسی PHP
  • تکنولوژی طراحی سایت ASP.Net
  • فریم ورک لاراول 
  • برنامه نویسی اندروید با اندروید استودیو 
  • برنامه نویسی IOS با سوئیفت 
  • برنامه نویسی موبایل با زامارین
  • زبان برنامه نویسی پایتون 

زبان برنامه نویسی سی شارپ

زبان سی شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی چند الگویی و منظم شده مدل‌های تابعی، امری، عمومی، شیءگرا و جز گرا و در بستر دات نت می‌باشد. این زبان توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز در بر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد برنامه های ویندوزی با استفاده از سی شارپ نوشته می شوند. اگر سی شارپ بلد باشید به راحتی می توانید به سمت وب و برنامه نویسی موبایل کوچ کنید. پیشنهاد میکنم مقالات بازار کار برنامه نویسی سی شارپ، مدت زمان یادگیری سی شارپ و درآمد برنامه نویس سی شارپ را مطالعه کنید. 

زبان برنامه نویسی PHP

یکی از زبان های معروف و کاربردی در حوزه وب، زبان برنامه نویسی php است. php یک زبان برنامه نویسی شی گرا برای طراحی وب می باشد. اگر زبان PHP رو بلد باشید به راحتی میتوانید به درآمد عالی برسید. پیشنهاد میکنم مقالات PHP چیست، زمان لازم برای یادگیری php، حقوق برنامه نویس php و بازار کار PHP یا ASP.Net را مطالعه کنید. 

تکنولوژی طراحی سایت ASP.Net

ASP.Net یک تکنولوژی طراحی سایت است که توسط شرکت معروف مایکروسافت ارائه شده تا برنامه نویسان بتوانند از طریق آن سایت، برنامه و سرویس های وب (WEB) رو بسازند. ASP.Net نسخه .NET تکنولوژی ASP است ASP مبتنی بر زبانهای مشترک در حال اجرا است که به برنامه نویسان اجازه می‌دهد کدهای ASP را با استفاده از هر زبان Framework.NET بنویسند. 

دیدگاه اشتباه : خیلی از کاربران و حتی برنامه نویس ها (متاسفانه) فکر میکنند که ASP.Net یک زبان برنامه نویسی است ولی اینطور نیست و ASP.Net یک تکنولوژی بر بستر زبان های برنامه نویسی سی شارپ و ویژوال بیسیک دات نت یا زبان های برنامه نویسی دیگر دات نت است.

اگر شما به تکنولوژی طراحی سایت ASP.Net مسلط شوید میتوانید به راحتی کسب درآمد کنید چون بیش از ۵۰ درصد سایت های معتبر و برتر ایران با ASP.Net نوشته شده است. پیشنهاد میکنم مقالات ای اس پی دات نت چیست، بازار کار PHP یا ASP.Net، تاریخچه زبان برنامه نویسی ASP.Net و مدت زمان یادگیری ASP.Net را مطالعه کنید.

فریم ورک لاراول 

لاراول (Laravel) یک فریم ورک متن باز زبان برنامه نویسی پی اچ پی که مبتنی بر معماری MVC است. لاراول یکی از قدرتمندترین فریم ورک های PHPاست که به صورت متن باز و رایگان ارائه شده است. با استفاده از فریم ورک لاراول می توان برنامه های تحت وب رو به آسانی و با سرعت بالایی توسعه داد. یکی از مزایایی خوبی که فریم ورک لاراول دارد کد نویسی زیبا و خلاقانه است که همین امر باعث انعطاف پذیری این فریم ورک شده است. در این فریم ورک می توان عملکرد بسیاری از بخش ها را بدون نیاز به تغییر در کدهای اصلی تغییر داد. اگر به فریم ورک لاراول مسلط باشید بدون شک میتوانید به درآمدهای بالا برسید. پیشنهاد میکنم دو مقاله لاراول چیست و مدت زمان یادگیری لاراول را مطالعه کنید.

برنامه نویسی IOS با سوئیفت 

سوئیفت یک زبان برنامه نویسی است که توسط شرکت اپل ارائه شده و برای توسعه iOS، macOS، watchOS و tvOS استفاده می شود. اگر شما به صورت کامل به زبان برنامه نویسی سوئیفت مسلط باشید به راحتی به درآمد میرسید. پیشنهاد میکنم مقالات زبان برنامه نویسی swift چیست، بازار کار برنامه نویسی ios، مدت زمان یادگیری سوئیفت و درآمد برنامه نویسی ios در ایران را مطالعه کنید.

زبان برنامه نویسی پایتون 

پایتون یک زبان برنامه نویسی چند منظوره و قدرتمند، که توسط خودوفان روسوم هلندی در سال ۱۹۹۱ طراحی شده است. پایتون یک زبان اسکریپتی و بسیار قدرتمند و گسترده هستش و این روزها می توانید آثاری از نفوذش رو تقریبا همه جا ببینید. پایتون در دنیا به شدت همه گیر شده است. زبان برنامه نویسی پایتون یک زبان شی گرا است و از ویژگی های پیشرفته شی گرایی مثل : وراثت، چندشکلی، سربار گزاری عملگر و . . . پشتیبانی میکند. تازگیا زبان برنامه نویسی پایتون در ایران مورد استفاده قرار میگیرد و میتوان گفت تا یکی دو سال دیگه جای خود را باز میکند. پیشنهاد میکنم مقالات پایتون چیست، مدت زمان یادگیری پایتون و حقوق برنامه نویس پایتون را مطالعه کنید. 

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *