Home » #C » درآمد برنامه نویس سی شارپ

درآمد برنامه نویس سی شارپ

بعد از اینکه مقالات حقوق یک برنامه نویس سی شارپ و بازار کار برنامه نویسی سی شارپ را در سایت قرار دادیم تعدادی از کاربران در مورد درآمد برنامه نویس سی شارپ و راه های کسب درآمد از برنامه نویسی سی شارپ سوال کردند. در این مقاله به صورت کامل در مورد درآمد برنامه نویس سی شارپ و راه های کسب درآمد از آن صحبت میکنیم. چون خیلی ها شاید فکر کنند میتوانند کارمند برنامه نویسی شوند. ولی در این مقاله راه های دیگر رو هم مورد بررسی قرار میدهیم.

درآمد برنامه نویس سی شارپ

درآمد برنامه نویس سی شارپ

شما از طریق برنامه نویس سی شارپ میتوانید به سه روش کسب درآمد کنید یکی روش کارمندی است، روش دوم، روش آزادکاری یا فریلنسری و روش آخر هم پیاده سازی ایده های خود و کسب درآمد از طریق آن است که در مورد این سه روش کسب درآمد در مقاله درآمد برنامه نویس در ایران کامل صحبت کردیم. اما در این مقاله به صورت دقیق و مشخص روی برنامه نویسی سی شارپ صحبت میکنیم. 

۱- مدل کارمندی برای برنامه نویسی سی شارپ

 درآمد برنامه نویس سی شارپ در این مدل به این صورت هستش که برنامه نویس در شرکت ها یا موسساتی که برنامه نویس سی شارپ نیاز دارند استخدام می شود که علاوه بر درآمد، بیمه هم میشود. حالا درآمد در این بخش چطوره؟ باید بگم بستگی به چند مورد دارد:

  • شهر محل کار 
  • میزان تخصص 
  • میزان تجربه 
  • سابقه کار 
  • پست سازمانی 

بر اساس این معیارها میزان حقوق یک برنامه نویس سی شارپ مشخص می شود.مثلا کسانی که در تهران هستند یا شهرهایی مثل اصفهان، کرمان، تبریز، مشهد، رشت، شیراز و قزوین میزان حقوقشون نسب به شهرهای دیگر زیاد است. اما خود شهر تهران واقعا متفاوت است چون اکثر کسب و کارها و شرکت های آی تی در تهران قرار دارند. البته فقط شهر محل کار نیست میزان تخصص شما هم در میزان حقوقتون تاثیر مستقم دارد. مثلا شما برنامه نویس ارشد یک موسسه یا شرکت باشید صد در صد بین ۵۰۰ هزار تا ۱٫۵ میلیون بیشتر میگیرد. یعنی مثلا اگر شما پست سازمانیتون مثلا مدیر پروژه باشد مشخصه که میزان دریافتیون بیشتر میشود. یک چیز دیگر که در حقوق برنامه نویسی تاثیر دارد بحث رزومه برنامه نویس است وقتی شما رزومه قوی و قابل دفاعی داشته باشید به مراتب حقوق بیشتری دریافت میکنید. به قول دوستم خوب جناب مهندس رضازاده، هر چی برنامه نویس کار بلد تر باشد حقوق بیشتری میگیرد. 

 

ولی اگر بخواهیم بگیم  درآمد برنامه نویس سی شارپ در ایران بر اساس مدل کارمندی چه مقدار است باید بگم حدود ۲ تا ۷ میلیون است که بر اساس عواملی که در بالا ذکر کردیم مشخص می شود. این نکته رو هم متذکر شوم اگر شما به عنوان کارآموز و یک شخص مبتدی وارد این عرصه شدید نباید انتظار حقوق و مزایای بالایی رو داشته باشید. باید این رو هم بگم بعضی از برنامه نویس ها معروف هستند و خیلی ها آنها رو میشناسند و به خاطر حضور در پروژه های بزرگ معمولا حقوق های بیشتری میگیرند شاید تا ۱۰ میلیون هم حقوق دریافت کنند. 

یک نکته دیگر رو هم بیان کنم شاید شما بخواهید وارد یک شرکت بزرگ شوید و میزان حقوقش نسبت به بقیه شرکت های کوچک و غیر معروف کمتر است و این برای شما جای سوال دارد. دلیل این اتفاق این است این شرکت ها حقوق رو سر وقت پرداخت میکنند و چارچوب سازمانی درست تری دارند و دوما کار کردن در این شرکت ها رزومه قوی برای شما ایجاد میکندو مثلا یکی از دوستانم در یک شرکت بزرگ که در خاورمیانه کامل شناخته شده است برنامه نویس ارشد است وقتی باهاش صحبت میکردم گفت من اینجا ماهی ۵ ۶ تومن میگیرم ولی اگر بخوام میتوانم به شرکت های دیگر بروم با حقوق بین ۹ تا ۱۰ میلیون، ولی موندن من در این شرکت واسه رزومه هستش، چون بعدا شاید از ایران رفتم میتونم بگم در این شرکت کار کردم و رزومه قوی دارم. 

۲- مدل آزادکاری یا فریلنسری برای برنامه نویسی سی شارپ

درآمد برنامه نویس سی شارپ در حالت فریلنسری یا همان آزادکاری، بسته به خود شخص است. یعنی شما بر اساس روابط، رزومه و نمونه کارهایی که دارید میتوانید پروژه دریافت کنید. پس همه چی در این بخش، بستگی به شما دارد.

مدل آزادکاری یا فریلنسری برای برنامه نویسی سی شارپ

معمولا کسانی که در این حوزه فعالیت میکنند و خودشون به صورت فریلنسری کار میکنند اگر رزومه و نمونه کار قوی داشته باشند و بدونند چطور کارفرما یا همون سفارش دهنده رو پیدا کنند راحت ماهی بین ۵ ۶ تا ۱۵ میلیون درآمد دارند. درآمد در این مدل کاملا بستگی به خودتون دارد. شاید در نگاه اول یکم سخت به نظر برسد اما بعد مدتی که رزومه و نمونه کار جمع کردید دیگه همه سمت شما میان و همیشه کار دارید. در این روش ابتدای کار خیلی مهم است که چه مدلی خود رو نشون بدید. این مدل کسب درآمد یکم چالشی هستش و باید خود فرد خلاق باشد.

۳- مدل پیاده سازی ایده و فروش آن 

یکی از روش های مورد علاقه من، همین روش پیاده سازی ایده است. با یک مثال کامل منظورمو میرسونم، فکر کنید شما برنامه نویس سی شارپ هستید و مثلا ایده پیاده سازی یک نرم افزار حسابدار رو دارید خودتون برنامه نویسی این نرم افزار رو انجام میدید و بعد از نوشتن آن، باید این نرم افزار رو ارائه دهید. در این روش نحوه نوشتن برنامه مهم هستش اما نحوه ارائه به شدت مهمتر است. درآمد در این مدل مشخص نیست شاید درآمد آنچنانی نداشته باشید شایدم درآمد میلیاردی داشته باشید کلا بسته به نبوغ و نحوه اجرا ایده دارد. 

توجه: اگر به دنبال یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی شارپ هستید پیشنهاد میکنم به مقالات مفیدی که در سایت منتشر شده اند را مطالعه کنید. حتما نگاهی به مطلب  ۴۰ ساعت فیلم آموزشی برای ورود به بازار کار بیندازید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *