Home » برنامه نویسی » درآمد برنامه نویس در آلمان

درآمد برنامه نویس در آلمان

بعد از اینکه مقالاتی همچون بازار کار برنامه نویسی ios، حقوق برنامه نویس پایتون، حقوق برنامه نویس جاوا در ایران و حقوق برنامه نویس سی پلاس پلاس را در سایت منتشر کردیم تعداد بیشماری از کاربران در مورد درآمد برنامه نویس در آلمان سوال پرسیده بودند و میخواستند بدونند درآمد برنامه نویس در آلمان چه مقدار است. راسیتش خودم تا حدودی یه اطلاعاتی داشتم اما دقیق و کاملا درست نبود. به همین دلایل با چندی از دوستان که در اتریش، آلمان و لهستان بودن تماس گرفتم و اطلاعاتی در این مورد بهم دادند. البته یکی دیگر از دوستان که در یکی از شرکت های برنامه نویسی فعالیت میکنند هم اطلاعات خوبی بهم داد که کل این اطلاعات رو در این مقاله با عنوان درآمد برنامه نویس در آلمان منتشر میکنیم که ان شالله به درد دوستان بخورد.

درآمد برنامه نویس در آلمان

درآمد برنامه نویس در آلمان

قبل اینکه در مورد درآمد برنامه نویس در آلمان حرف بزنم باید بگم شما هر زبان برنامه نویسی که بلد باشید معمولا کار آن پیدا می شود پس جای نگرانی نیست. چون وقتی با دوستان صحبت کردم گفتم چه زبانی خیلی تو بورسه و کارش زیاده، جواب دادن که هر زبانی بلد باشی معمولا کارش وجود دارد اما باید درستو حسابی و عمیق به اون زبان مسلط باشید. پس مثلا اگر شما سی شارپ کار میکنید باید اینقد به این زبان مسلط باشید که حرفی برای گفتن داشته باشید. 

توجه: پس زبان مورد نظر زیاد مهم نیست اما میزان تسلط و تخصص شما مهم است.

البته به یکی دیگر از دوستان که لهستان بود سپردم لیست زبان های برنامه نویسی که واقعا کار واسش پیدا می شود رو برام لیست کند و بفرست. بر اساس آمار این دوستم این زبان ها در خارج کشور خواهان دارد: جاوا، سی شارپ (خود سی شارپ، زامارین و تکنولوژی ASP.Net)، سی، سی پلاس پلاس، پایتون، پی اچ پی، جاوا اسکریپت، روبی، ویژوال بیسیک دات نت، سوئیفت،زبان آر، متلب، پرل، گولنگ و SQL Server 

 بعد از این همه صحبت حال باید سر اصل مطلب و آن هم درآمد برنامه نویس در آلمان برویم. بر اساس گفته این دوستان برنامه نویسی چون جز کارهای مهندسی است و کارهای مهندسی در کل دنیا، درآمدشون بالاست. معمولا درآمد برنامه نویس در آلمان ماهانه بین ۲۵۰۰ تا ۱۰ هزار یورو می باشد. البته این قیمت بر اساس بعضی عوامل مشخص می شود. ولی بر اساس گفته های این دوستان معمولش بین ۳ تا ۵ هزار یورو می باشد.

یک نکته خیلی مهم هم این است که برای اینکه در آلمان کار برنامه نویسی پیدا کنید دو روش وجود دارد. یکی به صورت آزاد مهاجرت کنید و خودتون کار پیدا کنید. که باید مشکل مهاجرت نداشته باشید و مبلغ حقوق شما هر چه باشد هیچ مشکلی ندارد. اما یک روش دیگر با استفاده از ویزای کار است که یکی از کشورهایی که ویزای کار میدهد آلمان می باشد که یک سری شرایط حقوق دارد که باید بر اساس این شرایط حقوقی کار پیدا کنید تا با موندن شما در آلمان موافقت شود. باید کاری پیدا کنید که حداقل درآمدش ۳۶۰۰ یورو باشد تا بتوانید در آلمان کار کنید.

چون شما یک کار مهندسی دارید یک کف حقوق برای شما در نظر میگیرند و حداقل حقوق ماهانه شما باید این مقدار باشد. کف حقوق برای رشته های آی تی و برنامه نویسی قبلا ۳۶۰۰ یورو بود و به تازگی به ۳۲۰۰ یورو کاهش پیدا کرده است. اما بعضی کشورهای دیگر متفاوت است مثلا کف حقوق برای رشته های آی تی در کشور هلند باید ۴۲۰۰ یورو باشد.

توجه: بعضی وقت ها سایت stack overflow آماری سالانه منتشر میکند که میتوانید از آن هم استفاده کنید. 

با اساس این مطالبی که گفته شد باید شما یک زبان برنامه نویسی به صورت کامل مسلط باشید و به صورت عمقی و درست یاد گرفته باشید. دوما باید از لحاظ زبان مشکلی نداشته باشید تا در این راه دچار مشکل نشوید. بحث بعدی که باید به آن توجه کرد بحث رزومه شما برای پیدا کردن کار است. اگر میخواهید به آلمان مهاجرت کنید باید در یک شرکت خوب و درستو حسابی در ایران کار کرده باشید چون در کشورهای خارجی حتما به دردتون میخورد. و بحث بعدی که به شدت روی آن حساس هستند بحث تیمی کار کردن و نظم می باشد. تا میتوانید رو این دو مورد آخری کار کنید. 

در انتها تشکر میکنم از دوستان عزیزم آقایان رضا از اتریش، بهنام از لهستان و نادر عباسی عزیز از تهران که تمام اطلاعات مورد نیاز رو در اختیارم قرار دادند تا منم از طریق سایت آموزش برنامه نویسی سورس ایران در اختیار شما دوستان قرار دهم.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *