Home » آموزش برنامه نویسی اسکالا » مدت زمان یادگیری زبان اسکالا

مدت زمان یادگیری زبان اسکالا

بعد از اینکه مقاله زبان اسکالا چیست در سایت منتشر کردیم حال به سراغ مدت زمان یادگیری زبان اسکالا میرویم و میخواهیم بدانیم مدت زمان یادگیری این زبان چه مقدار است. اگر میخواهید بدونید در چه مدت می شود اسکالا یاد گرفت حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

مدت زمان یادگیری زبان اسکالا

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

زبان اسکالا چیست

اسکالا یک زبان برنامه نویسی شی گرا، تابعی و چند منظوره است. قبل توضیح در مورد زبان اسکالا باید بگویم، یادگیری برنامه نویسی اسکالا نسبت به زبان های دیگر سخت است. اما اگر بتوانید این زبان را فرا بگیرید مسلما ارزش فوق العاده ای خواهد داشت. زبان برنامه نویسی اسکالا سال ۲۰۰۳ به صورت عمومی عرضه شد و جزو زبان‌های شیٔ‌گرا و فانکشنال بسیار دقیق و منطقی دنیا محسوب می‌شود. بسیاری از ویژگی های اسکالا به دلیل انتقادهایی که بهجاوا می شد به آن اضافه شدند. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با زبان اسکلا حتما مقاله زبان اسکالا چیست را مطالعه کنید.

مدت زمان یادگیری زبان برنامه نویسی اسکالا

مدت زمان یادگیری زبان اسکالا

مانند بقیه زبان های برنامه نویسی، مدت زمان یادگیری زبان اسکالا را هم در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته مورد بررسی قرار میدهیم. البته زبان اسکالا در ایران طرفدارهای آنچنانی ندارد ولی باز ما این زبان رو مورد رو بررسی میکنیم.

یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی اسکالا:

 برای یادگیری مقدمات و مباحث ابتدایی زبان اسکالا کافیه ۱۰ ساعت وقت برای آموزش برنامه نویسی اسکالا قرار دهید و حدود ۴۰ تا ۵۰ ساعت هم برای تمرین مباحثی که یاد گرفته اید. البته مقدار تمرین بیشتر باشد خیلی بهتر می شود.

یادگیری متوسط زبان برنامه نویسی اسکالا:

اگر میخواهید با زبان اسکالا پروژه هایی بزرگتری رو بنویسید باید بیشتر وقت بذارید و بیشتر یاد بگیرید. برای اینکه به این سطح برسید باید حداقل ۴۰ تا ۵۰ ساعت وقت برای یادگیری قرار دهید و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت هم برای تمرین، البته مقدار تمرین بیشتر باشد خیلی خیلی بهتر است.

یادگیری پیشرفته زبان برنامه نویسی اسکالا:

اگر میخواهید پا را فراتر بذارید و در زبان اسکالا یک شخص قوی با سطح پیشرفته باشید باید حداقل ۱۰۰ ساعت وقت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی اسکالا صرف کنید و حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ساعت هم برای تمرین مباحثی که یاد گرفته اید. 

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری اسکالا است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *