Home » Objective-C » مدت زمان یادگیری زبان Objective-C

مدت زمان یادگیری زبان Objective-C

بعد از اینکه مقاله زبان Objective-C چیست رو در سایت منتشر کردیم خیلی از کاربران در مورد مدت زمان یادگیری زبان Objective-C پرسیده بودند. در این مقاله به صورت کامل باز در سه سطح مدت زمان یادگیری زبان Objective-C را مورد بررسی قرار میدهیم. این سه سطح شامل مقدماتی، متوسطه و پیشرفته می باشد.

مدت زمان یادگیری زبان Objective-C

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

زبان Objective-C چیست

آبجکتیو سی یک زبان برنامه نویسی شی گرا و چند منظوره می باشد که کاربردهای گسترده ای دارد. اگر بخواهیم نحوه بوجود آمدن آبجکتیو سی رو مورد بررسی قرار دهیم باید بگویم آبجکتیو سی از زبان برنامه نویسی سی و با اضافه کردن مفاهیم مربوط به ارسال پیام از اسمال تاک به زبان سی ایجاد شده است.

قبل از بوجود آمدن زبان برنامه نویسی سوئیفت، آبجکتیو سی هسته اصلی تولید نرم افزارهای مناسب برای APPLE ، iOS و OS X بود و پس از آنکه سوییفت ابداع شد جای آن را در زمینه برنامه سازی برای APPLE و iOS گرفت. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با زبان برنامه نویسی Objective-C حتما مقاله زبان Objective-C چیست رو مطالعه کنید.

نکته جالب: اگر به وبسایت Stack Owerflow مراجع کنید متوجه می شوید اکثر برنامه نویسی همچنان به برنامه نویسی Objective-C علاقه دارند تا برنامه نویسی سوئیفت و بیشتر ترجیح میدهند با Objective-C کار کنند.

مدت زمان یادگیری زبان برنامه نویسی Objective-Cمدت زمان یادگیری زبان Objective-C

در این بخش میخواهیم مدت زمان یادگیری زبان Objective-C رو در سه سطح مختلف مورد بررسی قرار دهیم. تا ببینیم در چه مدت می شود زبان برنامه نویسی Objective-C را فرا گرفت. 

یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی Objective-C:

برای اینکه بتوانید مقدمات و مباحث اولیه این زبان برنامه نویسی را فرا بگیرید و حداقل برنامه های کوچکی با این زبان بنویسید باید حداقل ۲۰ تا ۳۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی Objective-C وقت بذارید و حدود ۱۵۰ ساعت هم برای تمرین این مطالب آموزش وقت بذارید. البته تمرین بیشتر باشد خیلی خیلی بهتر می شود.

یادگیری متوسطه زبان برنامه نویسی Objective-C:

اگر خواستید پروژه های بزرگتر و اپلیکیشن های قوی تری بنویسید باید وقت بیشتری صرف یادگیری و تمرین زبان Objective-C کنید. معمولا در این سطح باید ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی Objective-C وقت بذارید و حدود ۵۰۰ ساعت هم برای تمرین، البته تمرین باید بیشتر از این ۵۰۰ ساعت باشد.

یادگیری پیشرفته زبان برنامه نویسی Objective-C:

اگر خواستید پروژه ها و اپلیکیشن های با کیفیت و امکانات عالی بنویسید باید خیلی وقت بیشتری صرف کنید. معمولا در این سطح باید ۲۰۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی Objective-C وقت بذارید و حدود ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت هم برای تمرین مطالبی که فرا گرفته اید.

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری اسمبلی است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *