Home » swift » مدت زمان یادگیری سوئیفت

مدت زمان یادگیری سوئیفت

بعد از اینکه مقاله زبان برنامه نویسی swift چیست را در سایت منتشر کردیم حال به سراغ بررسی مدت زمان یادگیری سوئیفت رفته ایم و میخواهیم در مورد مدت زمان یادگیری سوئیفت صحبت کنیم. اگر میخواهید بدونید در چه مدت می شود زبان برنامه نویسی سوئیفت رو یاد بگیرید پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

مدت زمان یادگیری سوئیفت

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

زبان برنامه نویسی swift چیست

سوئیفت یک زبان برنامه نویسی است که توسط شرکت اپل ارائه شده و برای توسعه iOS، macOS، watchOS و tvOS استفاده می شود.

نکته ۱: سوئیفت یک زبان برنامه‌نویسی چند شیوه‌ای و از نوع کامپایلری است

نکته ۲: سوئیفت می‌خواهد جلوی خطاهای برنامه‌نویسی را بیشتر بگیرد و امنیت بیشتری نسبت به Objective-C داشته باشد و در عین حال نگارش مختصرتر و کوتاه‌تری داشته باشد.

سوئیفت برای توسعهٔ سیستم عامل های ارائه شده توسط اپل به کار میرود. یکی از پرکاربردترین سیستم های در حال توسعه با این زبان IOS هست که بر روی iPhone های اپل در حال کار هستند. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر یا سوئیف مقاله زبان برنامه نویسی swift چیست رو مطالعه کنید.

مدت زمان یادگیری زبان سوئیفت

مدت زمان یادگیری سوئیفت

برای بررسی مدت زمان یادگیری سوئیفت باید مثل بقیه زبان های برنامه نویسی که مورد بررسی قرار دادیم باز سه سطح رو در نظر بگیریم. در بخش پایین این سه سطح رو مورد بررسی قرار دادیم.

یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی سوئیفت:

برای یادگیری مقدمات و اصول اولیه زبان سوئیفت باید حداقل ۱۰ تا ۱۵ ساعت وقت مفید برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سوئیفت کنار بذارید و حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت هم برای تمرین این زبان، تا با اصول اولیه آن آشنا و بتوانید برنامه های کوچکی را بنویسید. مدت زمان تمرین رو بیشتر کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

یادگیری متوسطه زبان برنامه نویسی سوئیفت:

اگر خواستید پروژه های بزرگ تری با سوئیفت بنویسید باید بیشتر آموزش ببنید و خیلی بیشتر تمرین کنید. معمولا در این سطح باید حداقل ۵۰ تا ۸۰ ساعت وقت بذارید برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سوئیفت و حدود ۱۰۰۰ ساعت هم برای تمرین قرار دهید. پیشنهاد میکنم حتما تمرین رو جدی بگیرید. و اگر امکان دارد زمان تمرین رو بیشتر کنید.

یادگیری پیشرفته زبان برنامه نویسی سوئیفت:

اگر دوست داشتید پا را فراتر بذارید و در این حوزه به جمع حرفه ای ها بپوندید باید بیشتر وقت بذارید. باید حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سوئیفت وقت بذارید و حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ ساعت هم برای تمرین وقت بذاریم. تمرین خیلی خیلی مهم هستش، سعی کنید بیشتر وقت بذارید.

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری سوئیفت است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *