Home » #C » مدت زمان یادگیری زبان سی

مدت زمان یادگیری زبان سی

بعد از اینکه مقاله زبان c چیست رو در سایت منتشر کردیم حال به سراغ مدت زمان یادگیری زبان سی رفته ایم و میخواهیم زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی سی رو مورد بررسی قرار دهیم. اگر میخواهید بدونید برای یادگیری زبان برنامه نویسی سی یچه مقدار وقت باید صرف کنید پیشنهاد میکنم این مقاله رو تا انتها مطالعه کنید.

مدت زمان یادگیری زبان سی

دوستان در مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چند مورد را بررسی کردیم که تاثیر بسزایی در مدت زمان لازم برای یادگیری برنامه نویسی دارند. این چند مورد را دوباره در این مقاله به صورت کلی ذکر میکنیم.

  • زبان برنامه نویسی 
  • زمان روزانه برای برنامه نویسی
  • تمرین و تکرار 
  • الگوریتم و فلوچارت 
  • ضریب هوش
  • زبان انگلیسی 
  • ریاضیات 
  • سن 
  • اراده و حوصله‌

زبان c چیست

سی یکی از زبان های برنامه نویسی محبوب و قدرتمند است که تعداد زیادی برنامه نویس رو به سمت خود جذب کرده است. زبان سی را میتوان پدر زبان برنامه نویسی سی پلاس و پدربزرگ زبان سی شارپ دونست. زبان های جاوا و سی پلاس پلاس بر پایه سی نوشته و ایجاد شده اند. 
زبان برنامه نویسی سی یک زبان همه منظوره، سطح میانی، ساخت یافته و دستوری است. یکی از مزیت های زبان سی، عدم وابستگی به سخت افزار یا سیستم عامل خاصی است. پیشنهاد میکنم برای آشنایی بیشتر با زبان سی مقاله زبان c چیست رو مطالعه کنید.

توجه: امروزه برنامه ریزی ریز کنترل ها و انواع سی‌پی‌یوها و همچنین تولید سیستم عامل های جدید و نرم افزارهای کاربردی از طریق زبان C صورت می گیرد.

زمان لازم برای یادگیری زبان سی

مدت زمان یادگیری زبان سی

بعد از اینکه گفتیم زبان c چیست، حال برای یادگیری زبان سی، همانند مقالات دیگر باز سه سطح مختلف آموزشی رو مورد بررسی قرار میدهیم. در بخش پایین این سه سطح رو برای زبان سی قرار دادیم. البته اینو در نظر بگیرد زبان سی، مادر تمام زبان های سی بیس است. درسته در ایران بازار کار ندارد اما خارج از ایران وضعیت کاملا فرق میکند. 

یادگیری مقدماتی زبان برنامه نویسی سی :

اگر میخواهید با مقدمات و مباحث مبتدی این زبان برنامه نویسی آشنا شوید باید ۵ تا ۱۰ ساعت برای یادگیری برنامه نویسی سی وقت بذارید و حدود ۷۰ تا ۸۰ ساعت هم برای تمرین این زبان برنامه نویسی، تا بتوانید با مقدمات این زبان برنامه نویسی آشنا شوید و برنامه های کوچکی با آن بنویسید.

یادگیری متوسطه زبان برنامه نویسی سی :

حال اگر خواستید بیشتر با این زبان کار کنید و بتوانید پروژه های دانشجویی و نسبتا بزرگ رو با آن بنویسید باید وقت بیشتری بذارید. باید ۳۰ تا ۴۰ ساعت مفید برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی بذارید و حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ ساعت هم برای تمرین تا بتوانید حداقل پروژه های دانشجویی را با آن بنویسید. تمرین رو باید جدی بگیرید. 

یادگیری پیشرفته زبان برنامه نویسی سی :

اگر هم خواستید پا رو فراتر بذارید و به این زبان کامل مسلط شوید باید حداقل ۱۵۰ تا ۲۰۰ ساعت مفید برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی سی وقت بذارید و حدود ۲۰۰۰ ساعت هم وقت برای تمرین کنار بذارید. باز تکرار میکنم تمرین جدی گرفته شود و وقت بیشتری باید بذارید.

نکته: این آمار که ارائه دادیم یک آمار تقریبی برای یادگیری ASP.Net است و برای هر کس با شرایطش فرق میکند. پیشنهاد میکنم مقاله مدت زمان یادگیری برنامه نویسی رو حتما مطالعه کنید.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *