Home » Bootstrap » بوت استرپ چیست

بوت استرپ چیست

بعضی از دوستان در مورد بوت استرپ پرسیده بودند و میخواستند بدوند بوت استرپ چیست و چرا در قالب ها از بوت استرپ استفاده می شود. در این مقاله علاوه بر این که جواب سوال بوت استرپ چیست رو میدهیم در مورد کاربردهای بوت استرپ صحبت میکنیم و سایت بوت استرپ رو هم معرفی میکنیم. در انتها هم مجموعه آموزش بوت استرپ رو معرفی میکنیم.

بوت استرپ چیست

بوت استرپ چیست

یکی از روش های طراحی وبسایت استفاده از بوت استرپ است. بوت استرپ مجموعه ای از ابزارها برای طراحی و ایجاد صفحات وب است. این ابزارها میتواند فرم ها، دکمه ها، تب ها، ستون ها، نمودارها و دیگر اجزای رابط کاربری (اجزای صفحه وب) باشد.
به صورت خودمونی اگر بخوام بوت استرپ را تعریف کنم باید بگم وقتی میخواهیم یک صفحه وب رو درست کنیم باید از طریق html، css و جی کوئری صفحه مورد نظرم رو کدنویسی کنیم، حال اگر بخواهیم یک صفحه وب را در سریع ترین شکل ممکن به صورت واکنشگرا طراحی کنیم بهترین گزینه استفاده از بوت استرپ است چون ابزاری های رو در اختیار ما قرار میدهد که روند طراحی و کدنویسی را سریعتر میکند.

نکته ۱: بوت استرپ یک فریم ورک برای طراحی صفحات وب است.(اگر نمیدونید فریم ورک چیست مقاله فریم ورک رو مطالعه کنید.)

نکته ۲: بوت استرپ محبوب ترین فریم ورک جهت طراحی قالب وبسایت می باشد.

توجه: بوت‌ استرپ محبوب‌ترین پروژه در GitHub (شبکه اجتماعی برنامه نویسان) است که توسط NASA و MSNBC و دیگر سایتهای مطرح استفاده شده است.

طراحی قالب یک وبسایت از پایه واقعا کار سخت و زمان بری است حتی برای کسانی که چندین سال کار کدنویسی قالب انجام داده اند و به زبان های html، css و جاوااسکریپت تسلط دارند، حالا اگر تسلط کافی نداشته باشی که دیگر هیچ، تعدادی از طراحان و توسعه دهندگان سایت معروف توییتر در جهت رفع این مشکل، یک فریم ورکی به نام بوت استرپ درست کردند، که طراحی صفحات وب را برای توسعه دهندگان و طراحان وب آسانتر کرد. و در حال حاضر تعداد زیادی از طراحان براس طراحی صفحات وب از فریم ورک بوت استرپ استفاده میکنند. 

تاریخچه بوت استرپ 

بعد از این که جواب سوال بوت استرپ چیست را دادیم به سراغ تاریخچه بوت استرپ میرویم، وقتی برنامه نویسان و توسعه دهندگان سایت توییتر در حال انجام دادن پروژه ای برای توسعه آنالیز داخلی و ابزارهای مدیریت بودند و در مقطعی از انجام پروژه از کتابخانه‌های مختلفی، برای توسعه رابط کاربری استفاده کردند، که منجر به عدم ثبات و زحمات زیاد برای نگهداری و توسعه شد. به همین دلیل فریم ورک بوت استرپ را ساختند. در سال ۲۰۱۱، سایت توییتر اولین نسخه از فریم ورک بوت استرپ رو به صورت متن باز و رایگان منتشر کرد.

مخترعین فریمورک بوت استرپ

مزایایی بوت استرپ

در بخش پایین تعدادی از مزایای بوت استرپ رو لیست کردیم :

  • دارا بودن بیشمار ابزار رایگان برای طراحی صفحات وب
  • صرفه جویی در زمان
  • طراحی سایت کاملا واکنشگرا
  • سهولت استفاده از بوت استرپ
  • سازگاری با انواع مرورگر
  • از تکرار بین پروژه ها جلوگیری میکند

معایب بوت استرپ

  • حجم زیاد
  • به روز رسانی دشوار
  • کاهش خوانایی کد
  • شباهت وب سایت های ساخته شده با بوت استرپ

سایت بوت استرپ

سایت بوت استرپ

حالا این همه در مورد بوت استرپ صحبت کردیم حال باید این بوت استرپ رو از کجا دانلود کنیم یا اصلا سایت بوت استرپ چه نامی دارد. شما میتوانید بوت استرپ و اطلاعات تکمیلی را از سایت بوت استرپ دانلود کنید. 

سایت بوت استرپ

آموزش بوت استرپ :

آموزش فریم ورک بوت استرپ

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *