Home » html5 » دانلود کتاب آموزش کامل HTML5

دانلود کتاب آموزش کامل HTML5

دانلود کتاب آموزش کامل HTML5

دانلود کتاب آموزش کامل HTML5

یکی از زبان های کدنویسی که برای طراحی وبسایت باید فرا بگیریم زبان نشانه گذاری html5 هست که حتما برای به این زبان نشانه گذاری مسلط باشیم . در سایت منابع زیادی برای یادگیری برنامه نویسی ارائه شده است و حتی چند کتاب خوب در زمینه آموزش html5 منتشر کرده ایم در این پست باز کتابی در زمینه html5 آماده کردیم با عنوان کتاب آموزش گام به گام html5 که توسط دوست عزیزمان  آقای محمدرضا درودی نگارش شده است که از همین پست میتوانید دانلود کنید. 

HTML5 چیست ؟

HTML5 یا زبان نشانه‌گذاری ابرمتنی۵ یا اچ‌تی‌ام‌ال۵ (به انگلیسی: HyperText Markup Language5 یا HTML5) زبانی برای ساختن و ارائهٔ محتوا برای شبکه جهانی وب است، این پنجمین تجدید نظر از استاندارد اچ‌تی‌ام‌ال است (در سال ۱۹۹۰ ایجاد و در سال ۱۹۹۷ به عنوان HTML4 استاندارد شده‌است) و تاکنون همچنان در دست توسعه‌است. اهداف اصلی اچ‌تی‌ام‌ال۵ بهبود این زبان به صورتی است که از جدیدترین فناوری‌های چند رسانه‌ای پشتیبانی کند در حالی که هم به راحتی توسط انسان‌ها قابل خواندن باشد وهم به طور مداوم توسط رایانه‌ها و دستگاه‌ها (مرورگرهای وب، تجزیه کننده‌ها و غیره) قابل درک باشد. اچ‌تی‌ام‌ال۵ در نظر دارد نه تنها HTML4 بلکه XHTML۱ و ۲HTML را نیز پشتیبانی کند.

با پیروی از پیشینیان اخیرش اچ‌تی‌ام‌ال۴٫۰۱ و XHTML ۱٫۱، اچ‌تی‌ام‌ال۵ یک پاسخ به استفاده مشترک اچ‌تی‌ام‌ال و XHTML بر روی شبکه جهانی وب، ترکیبی از ویژگی‌های معرفی شده توسط مشخصات مختلف و موارد معرفی شده توسط محصولات نرم‌افزاری مانند مرورگرهای وب است. مواردی که توسط کارهای مشترک ایجاد شده‌است؛ و هم چنین پاسخی به بسیاری از خطاهای نحوی در مستندات وب موجود است. همچنین در تلاش است یک زبان نشانه گذاری یکتا تعریف کند که بتواند در دو قالب اچ‌تی‌ام‌ال یا XHTML نوشته شود.

اچ‌تی‌ام‌ال۵ شامل جزئیات مدل‌های پردازش است تا پیاده‌سازی سازگارتری داشته باشد. اچ‌تی‌ام‌ال۵ نشانه گذاری برای اسناد در دسترس را گسترش می‌دهد، بهبود می‌بخشد و توجیه می‌کند. هم چنین نشانه گذاری و رابط برنامه‌نویسی کاربردی (APIها) را برای برنامه‌های پیچیده تحت وب معرفی می‌کند. به همین دلیل، HTML5 کاندیدای بالقوه برای برنامه‌های کاربردی تلفن همراه کراس پلت فرم است. بسیاری از ویژگی‌های HTML۵ با در نظر گرفتن توانایی اجرا بر روی دستگاه‌های کم قدرت مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها ساخته شده‌است. در دسامبر ۲۰۱۱، شرکت پژوهش تجزیه و تحلیل استراتژی پیش بینی کرده‌است خرید و فروش گوشی‌های تلفن سازگار با HTML۵ در سال ۲۰۱۳ بالای ۱ میلیارد دلار خواهد شد.

به طور خاص اچ‌تی‌ام‌ال۵ ویژگی‌های نحوی بسیاری را به این زبان اضافه کرده‌است. این ویژگی‌ها عبارتند از عناصری مثل <audio>، <header>، <video> و <canvas>. هم چنین یکپارچه سازی محتوایی گرافیک برداری مقیاس پذیر (SVG) که جایگزین تگ <object> است. این ویژگی‌ها برای این طراحی شدند تا وارد کردن و کار با محتوای چند رسانه‌ای و گرافیکی آسان تر شود و به پلاگین‌های اختصاصی و APIها نیازی نباشد. عناصر جدید دیگر مانند <nav> و <article>، <header>، <section> برای توانمند تر کردن محتوای نحوی اسناد طراحی شده‌اند. صفت‌های جدید دیگری نیز به همین منظور معرفی شده‌اند، در حالی که برخی از عناصر و ویژگی‌ها نیز حذف شده‌اند. بعضی از عناصر، مانند <a>، <cite> و <menu>تغییر یافته‌اند، دوباره تعریف شده‌اند و یا استاندارد گشتند.APIها و DOMها دیگر چاره اندیشی موقت نیستند بلکه بخش اساسی از خصوصیات HTML5. هستند. هم چنین درHTML5 پردازش‌هایی صورت گرفته‌است که اسناد نامعتبر و خطاهای نحوی آن‌ها برای همه مرورگرها و کاربران یکسان خواهد بود.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *