Home » SQL Server » آموزش تصویری SQL Server جلسه ۵۱

آموزش تصویری SQL Server جلسه ۵۱

آموزش تصویری sql server

دوره آموزش SQL Server

با جلسه ای دیگر از دوره آموزش تصویری sql server در خدمت شما هستیم در این جلسه به سراغ آموزش دستورات rank رفته ایم و به صورت کامل این دستورات و توابع را آموزش میدهیم در این فیلم آموزشی در مورد  توابع row-number, rank,dense-rank به صورت کامل صحبت خواهیم کرد .

 

دستورات Rank در SQL Server : 

توابع Ranking باعث می شود تا به هر یک از سطرهای جدول یک مقدار به عنوان امتیاز اختصاص داده شود. این مقدار ممکن است منحصر به هر سطر باشد یا این که چند سطر می تواند دارای مقدار مشابه باشد، این بستگی به تابع مورد استفاده خواهد داشت.

توجه داشته باشید که مقدار مربوط به این ستون در خروجی Queryها ممکن است در هر بار اجرا متفاوت باشد (البته در صورتی که اطلاعات پایگاه داده شما تغییر یابد یا محاسباتی بر اساس تاریخ و زمان داشته باشید).

 

تابع ROW_NUMBER()  در SQL Server :

اگر بخواهیم به خروجی یک دستور SELECT شماره سطر را نیز اضافه نماییم در این حالت بایستی از این تابع استفاده نماییم.

دستور RANK در SQL Server :

این تابع امتیازی از ۱ تا الی آخر به هر سطر از خروجی دستور SELECT ما می دهد. اگر دو سطر دارای مقادیر برابر باشند در این صورت مقدار تابع Rank برای هر دو سطر برابر خواهد بود.

دستور ()DENSE_RANK :

عملکرد این تابع دقیقا همانند تابع RANK() می باشد، با این تفاوت که مقادیر مربوط به ستون DENSE_RANK() به صورت مرتب به سطرها اختصاص داده می شود.

اگه اطلاع داشته باشید یکی از محبوبترین پایگاه داده های موجود پایگاه داده SQL Server هست که مورد توجه خیلی از کاربران بخصوص ایرانی قرار گرفته است در این دوره ما از SQL Server 2008 استفاده کردیم به دلیل این که در اکثر ادارات ، شرکت ها و موسس های خصوصی و غیر خصوص دارند از نسخه ۲۰۰۸ استفاده میکنند بعدش کسانی که بتوانند با پایگاه داده SQL Server 2008 کار کنند می توانند از نسخه های قبلی و بعدی به راحتی استفاده کنند.

مطالبی که در این جلسه تدریس شده است :

  • آشنایی با توابع row-number, rank,dense-rank

پایگاه داده SQL Server :

مایکروسافت اس.کیو.ال سرور یا مایکروسافت سی‌کول سرور (به انگلیسی: Microsoft SQL Server) یک نرم‌افزار سیستم مدیریت بانک‌های اطلاعاتی است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده می‌شود.

دوستانی که میخواهند به صورت کامل دوره رو خریداری کنند :

دوستان عزیزی که میخواهند دوره رو به صورت جلسه ای تهیه کنند می توانند از لینک زیر استفاده کنند .

لیست جلسات دوره جامع آموزش پایگاه داده SQL Server

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *