Home » Computed Column » فیلم آموزش SQL Server جلسه ۴۶

فیلم آموزش SQL Server جلسه ۴۶

فیلم آموزش SQL Server

فیلم آموزش SQL Server

یکی از مبحث های مهم در sql server مبحث computed column هست که خیلی از کاربران درخواست داده بودند این مبحث هم داخل این دوره گنجانده شود در این پست جلسه ۴۶ از دوره آموزش sql server  رو برای دانلود قرار داده ایم .

Computed Column چیست؟

Computed Column شامل یک فرمول محاسباتی است.

در صورتی که بخواهیم یک فیلد، نتیجه یکسری محاسبات را در خود ذخیره کند از Computed Column یا ستون های محاسبه شده استفاده می کنیم.

توجه: زمانی که روی جدولی که دارای Computed Column است Select می زنیم، کلیه ی محاسبات به ازای تک تک رکوردها تکرار می گردد.
در صورتی که بخواهیم نتیجه محاسبات داخل فیلد ذخیره شود، باید نوع آنرا Persisted معرفی کنیم. (Persisted بمعنی ماندگار است)

 

تفاوت Computed Column عادی و Computed Column بشکل Persisted چیست؟

Computed Column عادی محاسبه را به ازای هر بار بازیابی رکورد مورد نظر انجام می دهد.

Computed Column به شکل Persisted محاسبه را پس از ذخیره رکورد انجام و ذخیره می نماید و به ازای هر بار بازیابی محاسبه ذخیره شده را نمایش می دهد.

اگه اطلاع داشته باشید یکی از محبوبترین پایگاه داده های موجود پایگاه داده SQL Server هست که مورد توجه خیلی از کاربران بخصوص ایرانی قرار گرفته است در این دوره ما از SQL Server 2008 استفاده کردیم به دلیل این که در اکثر ادارات ، شرکت ها و موسس های خصوصی و غیر خصوص دارند از نسخه ۲۰۰۸ استفاده میکنند بعدش کسانی که بتوانند با پایگاه داده SQL Server 2008 کار کنند می توانند از نسخه های قبلی و بعدی به راحتی استفاده کنند.

مطالبی که در این جلسه تدریس شده است :

  • computed column

پایگاه داده SQL Server :

مایکروسافت اس.کیو.ال سرور یا مایکروسافت سی‌کول سرور (به انگلیسی: Microsoft SQL Server) یک نرم‌افزار سیستم مدیریت بانک‌های اطلاعاتی است که توسط شرکت مایکروسافت توسعه داده می‌شود.

دوستانی که میخواهند به صورت کامل دوره رو خریداری کنند :

دوستان عزیزی که میخواهند دوره رو به صورت جلسه ای تهیه کنند می توانند از لینک زیر استفاده کنند .

لیست جلسات دوره جامع آموزش پایگاه داده SQL Server

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *