Home » آموزش ‫اوبونتو » آموزش اوبونتو لینوکس

آموزش اوبونتو لینوکس

آموزش اوبونتو لینوکس

آموزش اوبونتو لینوکس

یکی از توزیع های لینوکس سیستم عامل اوبونتو هست اوبونتو تنها یک سیستم عامل آزاد و متن باز نیست بلکه ‫اوبونتو یک فرهنگ است، یک خلقیت بزرگ، یک پروژه گروهی، در نوبه خود مهم ترین و برجسته ترین،‬ ‫اوبونتو یک جامعه از مردم است.‬ در این پست کتابی رو آماده کردیم که در قالب ۲۲۷ صفحه به آموزش سیستم عامل اوبونتو می پردازد .

‫استفاده از یک سیستم عامل جدید میتونه ترسناک باشه مخصوصا وقتی با کلمه‌های ناآشنا روبه رو‬ ‫می‌شید. بسیاری از مردم با اصطلاحات فنی یک سیستم عامل آشنا نیستند و معتقدند که این مفاهیم‬ ‫برایشان خیلی پیشرفته است.
خب، این موضوع در واقع درست نیست.‬‫‪ ubuntu‬به راحتی نصب میشه و استفاده از اون ساده هست. و از همه ی اینا مهمتر اینکه ‪ ubuntu‬ کامل‬ ‫آزاد و رایگانـه می باشد .
اوبونتو :
اوبونتو (به انگلیسی: Ubuntu) یک توزیع لینوکس بر مبنای توزیع دبیان است. واژه اوبونتو از مفاهیم آفریقای جنوبی به معنی «انسانیت نسبت به دیگران» (به انگلیسی: Humanity Towards Others) است.

اوبونتو از توزیع‌های لینوکسی کاربرپسند است و توانسته رشد بالایی در جذب کاربران ویندوز و تازه‌کار داشته باشد. اوبونتو پشتیبانی نسبتاً خوبی از تمام زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی دارد.

شرکت کنونیکال هر ۶ ماه، یک نسخه با پشتیبانی ۹ ماهه و هر دو سال یک بار (در ماه چهارم سال‌های زوج میلادی)، نسخه‌ای با پشتیبانی بلندمدت ۵ ساله عرضه می‌کند.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *