Home » شبکه » شبکه از صفر تا صد به صورت علمی

شبکه از صفر تا صد به صورت علمی

در این کتاب سعی شده مطالب مربوط به شبکه از صفر تا صد به صورت علمی، عملیاتی و با نگارشی روان و قابل فهم ارائه گردد. همچنین با اجرای ۱۹ سناریو عملیاتی، ضمن ارائه مطالب علمی و فنی، پیکربندی تجهیزات را نیز آموزش داده تا خواننده پس از پایان این کتاب بتواند به عنوان یک کارشناس شبکه با توانایی انجام کار عملیاتی معرفی گردد.

ازآنجاکه خواست نگارنده بر آن بوده که این کتاب بتواند نیاز طیف وسیعی از علاقه مندان به شبکه را برآورده سازد؛ لذا مطالب در بخش ها، فصل ها و مباحث مختلفی طبقه بندی گردیده تا خواننده بتواند به راحتی به مطلب موردنظر دسترسی پیدا نماید.

شروع کتاب با معرفی سازمان های بین المللی و شرکت های پیشرو درزمینه شبکه شروع شده، سپس به پروتکل های اولیه و پایه مورد نیاز در شبکه های کوچک پرداخته می شود. این روند به صورت تکاملی ادامه می یابد تا به شبکه های محلی بزرگ تر و پروتکل های مسیریابی در شبکه های گسترده می رسیم. بررسی پروتکل های شبکه های محلی و گسترده، هم بر اساس IPv4 و هم IPv6 انجام شده است. در بخش پایانی نیز به امنیت و استانداردهای مربوط به شبکه پرداخته شده است.
با توجه به مطالب ذکرشده، این کتاب برای مدیران و مشاورانIT ، مدیران شبکه، کارشناسان و علاقه مندان به شبکه، با هر سطحی از دانش، پیشنهاد می گردد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *