Home » 20 اسکریپت » نحوه حذف کدهای کوتاه بدون استفاده از وردپرس

نحوه حذف کدهای کوتاه بدون استفاده از وردپرس

حتما برای شما هم این حالت پیش آمده است ، یک قالب جدید نصب کرده و از کدهای کوتاه این قالب در مطالب خود استفاده می کنید . چند وقت می گذرد و تصمیم می گیرید که قالب سایت خود را عوض کنید ، اما بعد از عوض کردن قالب و مشاهده مطالب قبلی ، متوجه می شوید که یک جای کار می لنگد ! کدهای کوتاه قالب قبلی به صورت متنی در بین مطالب شما نمایش داده می شوند . علت این امر هم واضح است ، در قالب جدید کدهای کوتاه شما تعریف نشده اند .

 

 

در این حالت دو کار می توانید انجام دهید ، گزینه اول اینکه به صورت دستی تک تک مطالب حاوی کد کوتاه را ویرایش کرده و کدهای کوتاه بدون استفاده را حذف کنید . گزینه دوم راحت تر است ، آن هم این که کلیه کارها را به صورت خودکار انجام دهید . جالب شد ، نه ؟

 

در این مطلب آموزشی را برای شما آماده کرده ایم که با استفاده از آن می توانید به صورت خودکار ، کدهای کوتاه سایت وردپرسی خود را که از آن ها استفاده نمی کنید حذف کرده و زیبایی و کاربرپسندی را به سایت خود بازگردانید . در ادامه مطلب همراه ما باشید .

 

روش اول برای حذف کدهای کوتاه بدون استفاده :

در این روش باید فایل functions.php قالب خود را ویرایش کرده و کد زیر را به آن اضافه کنید :

 

add_shortcode( 'shortcodetag', '__return_false' );

 

قسمت shortcodetag در کد بالا را باید با تگ اختصاصی کد کوتاه خود جایگزین کنید . بدی این روش آن است که برای تک تک کدهای کوتاهی که می خواهید مخفی کرده و یا غیر فعال کنید باید این کد را تکرار کنید .

 

همان طور که احتمالا متوجه شده اید در کد بالا یک کد کوتاه اضافه می کنیم و می گوییم که چیزی نمایش ندهد !

 

روش دوم برای حذف کدهای کوتاه بدون استفاده با کمک افزونه :

 

این روش خیلی ساده تر از روش قبلی است ، برای این کار کافی است افزونه Remove Orphan Shortcodes را نصب کرده و آن را فعال کنید . این افزونه به صورت خودکار کدهای کوتاه موجود در مطالب شما را بررسی کرده و در صورت موجود بودن کد کوتاه بدون استفاده آن ها را مخفی کرده و نمایش نمی دهد .

 

پس از نصب ، افزونه به صورت خودکار کدهای کوتاه از کار افتاده مربوط به افزونه ها و قالب های قبلی را پیدا کرده و مانع نمایش آن ها به صورت متنی در سایت شما می شود .

 

اگر تعداد زیادی مطلب دارید و نمی خواهید به صورت دستی کدهای کوتاه از کار افتاده را حذف کنید ، می توانید با استفاده از این دو روش ، این کار را به صورت خودکار انجام دهید .

این نوشته نحوه حذف کدهای کوتاه بدون استفاده از وردپرس برای اولین بار در بیست اسکریپت منتشر شده است.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *