Home » #C » آموزش مقدماتی سی شارپ

آموزش مقدماتی سی شارپ

آموزش مقدماتی سی شارپ

آموزش مقدماتی سی شارپ

سلام.برای برنامه نویسی سی شارپ باید ابتدای کار مقدمات این برنامه نویسی رو یاد بگیرید تا وارد مباحث پیشرفته این زبان برنامه نویسی شوید در این پست یه کتاب آماده کرده ایم که در قالب ۱۶ صفحه خیلی از مباحث مقدماتی این زبان برنامه نویسی رو توضیح میدهد البته این مقاله بیشتر به درد کسایی میخوره که میخواهند اشنایی جزیی باید این برنامه نویسی داشته باشند و یه ذره از مقدمات برنامه نویسی سی شارپ رو بدونند.

توضیحی در مورد زبان برنامه نویسی سی شارپ بدیدم ، سی شارپ (به انگلیسی: C#)، زبانی شیءگرا و سطح بالا از خانوادهٔ زبان‌های چارچوب دات‌نت شرکت مایکروسافت است.

زبان سی شارپ، یک زبان برنامه‌نویسی چند الگویی و منظم شده مدل‌های تابعی، امری، عمومی، شیءگرا و جز گرا و در بستر دات نت می‌باشد. این زبان توسط مایکروسافت و جزئی از دات نت به وجود آمد و بعداً استانداردهای ECMA و ISO را نیز در بر گرفت. سی شارپ یکی از ۴۴ زبان برنامه‌نویسی است که توسط زمان اجرای زبان مشترک از چارچوب دات‌نت پشتیبانی می‌شوند و در همه جا به وسیله مایکروسافت ویژوال استودیو شناخته می‌شود.

زبان سی شارپ با قدرت و در عین حال سطح بالایی خود توانسته توجه بسیاری از برنامه نویسان را به خود جلب کند.

این زبان برپایه سادگی، مدرن بودن، همه منظوره و شیءگرا بودن ساخته شد. آندرس هجلزبرگ، طراح زبان برنامه‌نویسی دلفی، سرپرستی تیم طراحان زبان سی شارپ را بر عهده داشت. این زبان دارای دستوری شیءگرا مشابه ++C است و به شدت از زبان‌های جاوا و دلفی نیازمند مدرک تأثیر پذیرفته‌است. در ابتدا نام این زبان COOL بود که مخفف C like Object Oriented Language بود، هر چند در ژوئیه ۲۰۰۰، زمانی که مایکروسافت پروژه را عمومی اعلام کرد، اسم آن به سی شارپ تغییر پیدا کرد. آخرین نسخه آن نسخه ۵٫۰ است که همزمان با دات‌نت ۴٫۵ در اوت ۲۰۱۲ منتشر شد.

Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *